י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הצלחה רבה והיענות לפעילותה של 'מכבי' במאבק בעישון

לרגל יום ללא עישון העולמי: מכבי מובילה את המאבק בעישון ומגבירה את המודעות לגמילה מעישון • במכבי גם קיימות תכניות לגמילה מעישון

דחיית סיגריות. צילום אילוסטרציה: pixabay
דחיית סיגריות. צילום אילוסטרציה: pixabay צילום: pixabay



בשבוע האחרון התקיים בישראל וברחבי העולם "יום ללא עישון", המתקיים מדי שנה מזה כשלושים שנה, מטרתו, להעלות על סדר היום העולמי את מגפת העישון ולהגביר את המודעות למניעת תמותה ותחלואה ממחלות הנגרמות בעקבות עישון טבק.

"העישון אחראי לכ 8,000- מקרי מוות בשנה ממגוון מחלות שונות, בהן סרטן, מחלות לב וכלי דם, מחלות נשימה, שבץ מוחי ועוד. בכל שנה, מעל ל 350,000- ימי אשפוז מיוחסים לתחלואה הנגרמת מעישון והעלות הישירה של הטיפול בנזקי העישון למערכת הבריאות מוערכת בכ 1.6-מיליארד ₪ בשנה"(מתוך דוח שר הבריאות על העישון בישראל)

במכבי שירותי בריאות מקיימים לאורך כל השנה פעילויות לקידום מניעת העישון, במסגרתה יוזמים במכבי סדנאות לקבוצות לגמילה מעישון, כמו כן יוזמים במכבי ימי פעילות בקרב בני נוער בנושא הגמילה מעישון בריכוזי המגזר החרדי ברחבי הארץ.

מנהלת קידום בריאות הארצי במכבי הגב' תמר אלקלעי, הפועלת רבות בנושא קידום הבריאות לחברי מכבי במגזר החרדי, אומרת כי "קידום הבריאות עומד בראש סדר העדיפויות במכבי, נושא העישון הוא חלק חשוב במערך קידום הבריאות במכבי, מעבר לפעילויות הקיימות במהלך כל השנה בנושא מניעה וגמילה מעישון, יזמו במכבי לקראת יום ללא עישון העולמי שלל פעילויות העוסקות בהגברת המודעות למניעת העישון ולנזקי העישון, כמו פרסום כתבות בענייני העישון ונזקיו וטיפים איך להתמודד עם הגמילה".

יצויין, כי ביוזמתה מגבירה מכבי את המודעות לסכנת העישון במגזר החרדי ובמיוחד אצל בחורי ישיבות הנוטים ליפול לעישון ללא ידיעת גודל הסכנה אליה הם נשאבים. מכבי גם יוזמת סדנאות

לגמילה ומגבירה את מודעות לזהירות מ"הסיגריה הראשונה". ואכן מידי שנה ניכרת ירידה משמעותית בקרב בחורי הישיבות, וכמות הבחורים המתפתים לסיגריה הראשונה הולכת ופוחתת, בזכות הפעילות העניפה של מכבי בעניין.

במכבי שירותי בריאות ניתן להיגמל מעישון במספר דרכים:

סדנא לגמילה מעישון. סדנא בת 8 מפגשים של שעה וחצי למתן כלים לגמילה מעישון. הסדנא מלווה בתמיכה קבוצתית ומועברת על ידי מנחים שעברו הכשרה מיוחדת בנושא. הסדנאות מתקיימות בעברית, רוסית וערבית. ההרשמה על בסיס מקום פנוי. הסדנאות ללא תשלום. מועדי פעילות הסדנאות מתקיימות במרכזים הרפואיים של מכבי ברחבי הארץ במהלך ימות השבוע בעיקר בשעות אחה"צ והערב.

מרכז טלפוני לגמילה מעישון, שירות טלפוני ייחודי הפועל בהצלחה ונותן שירות למטופלים בכל חלקי הארץ. השיחות יתמקדו בתהליך הפסקת העישון ובשימורה לטווח ארוך. התכנית מורכבת מ 6- שיחות טלפוניות באורך 30 דקות, עם יועץ או יועצת מומחים לגמילה מעישון, ביום ושעה שנקבעים מראש. זמני ההמתנה לתכנית הינם בין חודש לחודשיים. השירות ניתן בעברית, רוסית ואנגלית ומותאם למגוון אוכלוסיות, בהתאם לצורך. נדרשת הפנייה מרופא המשפחה. התכנית ללא תשלום. על המבוטח להעביר את ההפנייה למרכז הטלפוני בפקס: 073-2132824, או כקובץ סרוק במייל [email protected] , מועדי פעילות ימים א'-ה' , 21:00-9:00

בכל האפשרויות המוזכרות ישנה אפשרות לשלב תרופות מרשם לגמילה מעישון בהנחה ו/או תחליפי ניקוטין, בהתאם להמלצת הרופא ולרצון המטופל. בדיקת היעילות של סוגי הטיפול השונים מצאה שלאחר שנה אחוזי הגמילה הם 50%-40% בקרב המתמידים בטיפולים השונים!
מאבק בעישון מכבי יום ללא עישון סיגריות תמותה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד