י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בעקבות תלונות על רבני הערים: הרבנות תנסח "קוד אתי" לרבנים

בעקבות תלונות רבות על תפקוד רבני הערים, ברבנות הראשית מתכוונים לגבש תקנות לניסוח "קוד אתי" לתפקוד רבני הערים. ועדה מיוחדת שתכלול רבנים ויועצים משפטיים, תוקם לצורך גיבוש התקנות והיא תפעל במשותף עם "המרכז לאתיקה"

מועצת הרבנות הראשית. צילום: שלומי כהן, פלאש 90
מועצת הרבנות הראשית. צילום: שלומי כהן, פלאש 90



בעקות תלונות רבות על תפקוד רבני הערים, ברבנות הראשית יוזמים גיבוש תקנות וניסוח קוד לתיפקוד רבני הערים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ארגון 'רבני ישראל' העלה את היוזמה לגיבוש התקנות, בעקבות תלונות רבות על תיפקוד הרבנים.

לצורך כך, המשרד לשירותי דת הגיש בקשה לפטור ממכרז המבקש לגבש קוד אתי לרבני הערים. ע"פ הבקשה, הסיבה לפטור היא מכיוון שמדובר ב"ספק יחודי", הרבנות מבקשת ע"פ בקשת הרבנות להשתמש בשירותי "המרכז לאתיקה ירושלים" בעלות של 45.00 ש"ח, כשהמרכז, יחד עם ועדה מיוחדת שתוקם יגבש 'קוד אתי' לרבנים.

בבקשה נכתב, "ארגון רבני ישראל המאגד רבני ערים מבקש לגבש קוד אתי לקביעת נורמות התנהגות לרבני עיר באופן שיסייע להם למלא את תפקידם על פי נורמות של טוהר מידות והקפדה על סדרי מנהל תקינים. לשם גיבוש הקוד האתי הנזכר, מבוקש להסתייע בגוף חיצוני שהוא בעל מומחיות בתחום האתיקה ועוסק בליוי גופים שונים במטרה לגבש מסמכי קוד אתי".

מי שיגבש את הקוד האתי היא וועדה מיוחדת שתוקם ובה יטלו חלק שבעה נציגים. הוועדה תורכב מרבנים, מנכ"ל הרבנות, יועמ"ש של הרבנות ושני נציגים מטעם המשרד לשירותי דת, שיפעלו יחד עם 'המרכז לאתיקה' שהוא הגוף היחיד בישראל העוסק בליווי גופים במטרה לגבש מסמכי קוד אתי ולו יש את המומחיות והניסיון ללוות מהלך של גיבוש קוד אתי מסוג זה.

בבקשה לפטור ממכרז נכתב כי, "יודגש, כי למרכז האתיקה ניסיון רב בגיבוש קוד אתי בתחומים שיש להם השקה לתחום רבנות עיר. כך, בעבר בשיתוף מרכז האתיקה גובש קוד אתי לראשי רשויות מקומיות. לצורך גיבוש הקוד, צפויות להתקיים מספר ישיבות במשרדי המרכז לאתיקה בהשתתפות כל הגורמים הרלוונטיים. מדובר במכלול של תוכן מגוף שמלווה ושותף בגיבוש הקוד, ובמעטפת האירוח, ולא ניתן לנתק בין השניים".

ברבנות הראשית אישרו ל'בחדרי חרדים' את הפרסום.
הרבנות הראשית קוד אתי תקנות המרכז לאתיקה רבני ערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד