י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מוזס: גילינו טביעות אצבע פוליטיות בחוק הגיוס צפו

חבר הכנסת מנחם אליעזר מוזס מ'יהדות התורה' השתלח בנאום במליאה בועדה שגיבשה את תזכיר חוק הגיוס מטעם משרד הביטחון וצה"ל צפו בנאום התקיף

מוזס: גילינו טביעות אצבע פוליטיות בחוק הגיוס  צפו
אורי לנז, פלאש 90



יו"ר סיעת יהדות התורה תוקף בחריפות את מסקנות וועדת הגיוס ואת תזכיר החוק שפורסם אמש, בנאום שנשא במליאת הכנסת בו טען "גילינו טביעות אצבעות פוליטיות במסקנות האלה".

יו"ר הסיעה מוזס אמר בפתח נאומו "חשבתי שישבה ועדה מקצועית ולא פוליטית. אך התאכזבתי כשגילינו טביעות אצבעות פוליטיות במסקנות האלה. אבל אם כבר פוליטי - מדוע את חברי יהדות התורה וש"ס, שאנחנו 'הנידונים', או 'הנאשמים', לא הזמינו להשמיע את חוות דעתנו? לעומת זאת, מי שכן הוזמן היה מר לפיד ואלעזר שטרן. דווקא הם הוזמנו לוועדה להשמיע דעתם. אותנו לא הזמינו – וזו וועדה של משרד הביטחון המתיימרת להיות מקצועית!"




"ובאשר לסעיף הסנקציות, הקובע כי אם לא יעמדו ביעדי הגיוס, יוטלו סנקציות ויושת קיצוץ על תקציבי הישיבות: הדבר הזה לא מגיע ממקורות האור", אמר מוזס והוסיף כי: "כזכור, מי שהתחיל בסנקציות פליליות, כלכליות על רקע זה, הייתה דווקא סיעתו של לפיד, סיעת יש עתיד, הם אשר השיתו סנקציות מלאות על אי-עמידה במכסות".

לדבריו של מוזס: "הדבר הזה, להטיל סנקציות על מוסדות חינוך מוזכר רק כשמדובר במוסדות של המגזר החרדי. היעלה על דעתו של מישהו להשית סנקציות על מוסדות להשכלה גבוהה אשר שורצים שם פציפיסטים, חוגגי נכבה, מכחישי שואה וכל מיני מרעין בישין? איש לא יעלה זאת על הדעת".

חה"כ מוזס סיים את דבריו וציטט את מכתב ראשי האוניברסיטאות. "כשהתקיים דיון בהצעת חוק להוסיף שתי נקודות זיכוי לסטודנטים שעשו צבא. וזה מה שכתבו: "אין לאפשר בשום אופן חדירה בוטה וגסה מצד הכנסת לקביעת הליכים אקדמאים הנמצאים באופן בלעדי ועצמאי בידי כל אחת מהאוניברסיטאות". אבל בעולם הישיבות אז הכול בסדר", אמר.
מוזס חוק הגיוס סנקציות פליליות יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד