י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

התנגשות: ישראל מאיימת על טוויטר בהליכים פליליים

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, מאיים על חברת טוויטר בנקיטת הליכים פליליים, אם לא תסיר חשבונות המזוהים עם ארגוני טרור

גלעד ארדן. צילום: פלאש 90
גלעד ארדן. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90



השר לביטחון הפנים ולעניינים אסטרטגיים, גלעד ארדן, פנה הערב (שלישי) בדרישה לראשי חברת טוויטר לסגור את החשבונות המשוייכים לארגוני טרור כמו חמאס, הגי'האד האיסלאמי וחיזבאללה. השר ארדן: "לא ייתכן שארגונים הקוראים לרצח חפים מפשע יוכלו לנהל חשבון טוויטר באופן גלוי".

במכתב שנשלח למנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי, וליו"ר החברה, אומיד קורדיסטאני, כתב השר ארדן: "מתן אפשרות לארגוני טרור לפעול בחופשיות ולהפיץ את המסרים המסיתים שלהם דרך הפלטפורמה שלכם עשויה לעלות כדי הפרה של החוק הישראלי".

השר ארדן הוסיף במכתבו כי בניגוד לרשתות חברתיות אחרות, טוויטר סירבה במקרים רבים לבקשות של הרשויות בישראל להסיר תוכן של ארגוני טרור וחשבונות המפרסמים תכנים המסיתים ותומכים בביצוע פיגועי טרור.

"כתוצאה מכך, ארגוני הטרור מרחיבים את היקף פעילותם בטוויטר במטרה להפיץ את התעמולה שלהם. אחת הדוגמאות לכך היא ארגון חמאס: שמפעיל חשבון טוויטר רשמי מאז מרץ 2015", כתב השר.

עוד הוסיף השר: "אני בטוח שאינכם רוצים להיות אחראיים לתמיכה בארגוני טרור שמפיצים הסתה וקוראים לביצוע פיגועי טרור נגד אזרחים חפים מפשע. לכן, אני דורש שתסגרו באופן מיידי את חשבונות הטוויטר של ארגוני הטרור, של המנהיגים שלהם, הדוברים שלהם ותסירו את התכנים שלהם מהפלטפורמה שלכם. אם לא תעשו זאת, ייתכן שנאלץ לפתוח בצעדים משפטיים ובהליכים פליליים נגד טוויטר, וזאת בהתאם לחוק הישראלי הקיים, ולחקיקה שנמצאת בשלבים מתקדמים ושמטילה אחריות על חברות אינטרנט שמאפשרות הפצת תוכן טרוריסטי".

הערב ייפתח בירושלים כנס בינלאומי שיזם השר ארדן, שבו ישתתפו כ-20 שרים ממדינות שונות מרחבי העולם. בכנס תידון בין היתר שאלת אחריותן של הרשתות החברתיות להפצת תוכן מסית ומקצין התומך בטרור. בשיחות מקדימות עם מספר שרים החברים בפורום עלה כי מדובר בבעיה בינלאומית, בייחוד על רקע תופעת טרור היחידים (זאבים בודדים) המושפעים פעמים רבות מתכנים המופצים ברשתות החברתיות. השר ארדן אף דן בנושא עם השרה לביטחון המולדת של ארה"ב, קירסטן נילסן, שתנאם אף היא בכנס.

השר ארדן: "הגיע הזמן שהרשתות החברתיות הגדולות ישאו באחריותן לתכנים שהן מפיצות. לא ייתכן שארגונים הקוראים לרצח אזרחים יהודים יוכלו לנהל חשבון טוויטר באופן גלוי. המאבק בהסתה ברשתות החברתיות הוכיח את עצמו בישראל ככלי חשוב בבלימת טרור המתאבדים. אם חברות כמו טוויטר לא ייענו לדרישה שלנו, ייתכן שנפתח נגדם בהליכים פליליים. אני קורא למדינות נוספות להצטרף לדרישה שלנו לבלום את הפצת ההסתה דרך הרשתות החברתיות".
גלעד ארדן טוויטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד