י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

משבר הגיוס: התגובה המשפטית של הח"כים החרדים

לקראת הצגת תזכיר חוק הגיוס בפני גדולי ישראל, בסיעות החרדיות מגבשים עמדה יחד עם עו"ד יצחק מירון, שיעץ לח"כים החרדים גם בחוק הגיוס הקודם, וכן במאבקי השבת

צילום : יונתן זינדל פלאש 90
צילום : יונתן זינדל פלאש 90 צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



לקראת הצגת תזכיר חוק הגיוס בפני גדולי ישראל, כשבתווך כינוס מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל שתתכנס מחר, בסיעות החרדיות מגבשים עמדה יחד עם עו"ד יצחק מירון.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בשעות האחרונות מקיימים חברי הכנסת מש"ס ויהדות התורה, שיחות קדחתניות עם עו"ד מירון, שליווה את חוק הגיוס הקודם וייעץ לחרדים גם בנושאי מאבקי השבת.

בסיעות החרדיות יגבשו עמדה זהה אותה יציגו בפני גדולי ישראל בימים הקרובים לקראת ההצבעות בקרוב.

בנוסף, חכ"י אגודת ישראל יפגשו ככל הנראה היום, בכדי לתאם ביניהם עמדות לפני הצגת החוק בפני חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, מחר. שיכריעו עבורם האם לתמוך או להתנגד לחוק המוצע.

כזכור, בסיעות החרדיות תקפו את חוק הגיוס שהוצג ביום שני השבוע. והביעו התנגדות נחרצת להצעת משרד הביטחון להפעיל סנקציות כלכליות על עולם הישיבות.

מיהדות התורה נמסר: "לאחר שחברי הסיעה ילמדו ויבחנו את ההמלצות והצעת החוק, ויראו במה מדובר - יביאו את הדברים במלואם בפני גדולי התורה".

עוד נמסר כי, "ברור כי הסיעה לא תתן יד ולא תסכים לפגיעה בלומדי התורה, ותעמוד על רצף לימוד התורה בנחישות ובתוקף רב, כך שלא יהיה שינוי לעומת המצב כיום, כאשר כל מי שחפץ בלימוד התורה יוכל לעשות זאת ללא כל הפרעה".

בש"ס מסרו כי, "סיעת ש״ס רואה בלימוד התורה ערך עליון בעם ישראל ותעמוד בתוקף שכל לומד תורה יוכל להמשיך לשקוד על תלמודו ללא הפרעה וללא כל מגבלה".

על הסנקציות הכלכליות נמסר, "סיעת ש"ס מביעה מורת רוח על הניסיון להעניש את לומדי התורה ע״י הפחתת תקציבי המוסדות. לא ניתן יד לכל פגיעה במעמדם של בני הישיבות".
סיעות חרדיות חוק הגיוס עורך דין מירון מועצת גדולי התורה אגדות ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד