י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הקרב על הקול הדתי-לאומי: המועמדים התייצבו בטקס

המועמדים לראשות העיר ירושלים השתתפו היום בטקס הנחת אבן הפינה לפנימיות החדשות של ישיבת חורב הירושלמית המתרחבת בימים אלה. אלקין בטקס: "בהנהגה הארצית נמצאים רבים מאוד מבוגרי חורב. תורה עם דרך ארץ סופה להנהגה"

הקרב על הקול הדתי-לאומי: המועמדים התייצבו בטקס



הקרב הירושלמי על הקול הדתי-לאומי בשיאו: הציבור הדתי לאומי בירושלים צפוי להוות כף מאזנים בבחירות המקומיות לראשות העיר, משכך התייצבו היום (רביעי), המועמדים לראשות העיר בטקס הנחת אבן הפינה לפנימיות החדשות של ישיבת חורב הירושלמית המתרחבת בימים אלה.

באירוע השתתפו כל המועמדים המובילים, זאב אלקין, משה ליאון ויוסי דייטש ששמו עולה כמועמד חרדי לראשות העיר. בנוסף גם שני נציגי הרשימות הדתיות בעיר, חגית משה מסיעת הבית היהודי ודב קלמנוביץ מסיעתו של אריה קינג שנכחו לצד רבני העיר הגרש"מ עמאר והגר"א שטרן.

במהלך הטקס בירך השר אלקין ואמר: "הקמת בית מדרש חדש בירושלים הוא אירוע חשוב לעיר הזאת. יש כאן בישיבת חורב חיבור ששימש אור להרבה מאוד אנשים ב-200 השנים האחרונות שמטרתו לחבר את עולם התורה עם עולם הדרך ארץ".

אלקין הוסיף, "לישיבת חורב יש את היכולת להסתכל על כל מה שקורה מסביב ולדעת להציע דרך עם יסוד עמוק של תורה שמסוגלת להכניס פנימה את העם כולו. זו הדרך שמאפיינת גם את ההנהגה בישראל וכך היה בזמנו של הרב הירש שהצליח להנחיל זאת לרבים אחריו. זה גם מה שנדרש בימינו כאן בארץ ישראל. לכן, יעמדו על הברכה אנשי ישיבת חורב שמחנכים דורות שלמים של תלמידים בדרך הזאת של תורה ודרך ארץ, זו גם הסיבה שבהנהגה הארצית נמצאים רבים מאוד מבוגרי חורב. תורה עם דרך ארץ סופה להנהגה!".

המועמד לראשות העיר משה ליאון התייחס בדבריו לעצם העובדה על קיומה של ישיבה כה חזקה בעיר ירושלים ואמר לתלמידים כי יש להם זכות גדולה ללמוד בירושלים ולירושלים יש זכות שיש לה מוסד חינוכי חזק מעין זה.

"ישנה חשיבות עליונה לחזק את מערכת החינוך בכלל ובירושלים בפרט, דבר שרק יוכל להביא להגירה חיובית של זוגות צעירים השמים לנגד עיניהם את ערכי החינוך ולהצלחה", אמר ליאון.











ירושלים יוסי דייטש זאב אלקין משה ליאון מונציפלי 2018

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד