י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

אברך שידו נמחצה באפיית מצות - יפוצה ב-177 אלף

ביהמ"ש חייב מאפיית מצות באזור בית שמש לפצות בסכום של כ-177,000 ₪, אברך תושב אשדוד, שידו נתפסה ונמחצה בגלילי מכונת הרידוד במאפיה כשנטל חלק בחבורה האופה מצות לפסח

צילום אילוסטרציה: שוקי לרר
צילום אילוסטרציה: שוקי לרר



בחודש אייר תשע"ה, הוגשה תביעה לבית משפט השלום בירושלים, נגד מאפיית מצות באזור התעשייה בבית שמש וחברת הביטוח שלה, על ידי אברך בן 34 ואב לשלושה ילדים, תושב אשדוד.

האברך, שהיה חלק מ"חבורה" האופה מצות לפסח, מחץ את ידו במכונה לרידוד הבצק במפעל מצות בבית שמש. כך עולה מהתביעה שהגיש לבית משפט השלום בירושלים נגד מפעל המצות, באמצעות עורכי הדין גיל וניצן הראל. הנפגע שהיה אחד מבני ה"חבורה", החוברים יחד על מנת להיות שותפים במצוות אפיית מצות לפסח, הגיע לפנות בוקר בחודש פברואר לפני 4 שנים למפעל המצות.

המצווה כרוכה גם בפעולת ניקוי הגלילים מכל שאריות הבצק על מנת לוודא שבצק קודם לא החמיץ. לקראת השעה 9 בבוקר, בשלב סיום הניקיונות, רב המפעל הבחין ברטיבות בגליל מכונת הרידוד. האברך לקח נייר והחל לנקות הגליל כאשר המכונה פועלת והגלילים מסתובבים ולפתע הגליל התחיל להסתובב בכיוון ההפוך וידו נתפסה ונמחצה בגלילי מכונת הרידוד עד שאחד הנוכחים עצר את המכונה.

האברך פונה לבית חולים ברזילי באשקלון עם שברים פתוחים ביד שמאל ועם פגיעה קשה בחלק מאצבעות ידיו. לאחר שעבר ניתוח וגובס, נאלץ כעבור זמן לעבור ניתוח נוסף לקטיעה חלקית של אחת האצבעות שהתגלה בה נמק.

חוות דעת רפואית ד"ר גיל אלמוג מומחה לאורתופדיה וכירורגיית כף היד, שמונה על ידי בית המשפט, קבעה לו 25 אחוזי נכות והסביר כי האברך מתקשה בכיפוף ידו ואצבעותיו, אינו יכול לאחוז חפצים קטנים כמו מטבעות ופיצוחים, מתקשה בסחיבת שקיות וכן נותרה על ידו צלקת מכוערת. הצעיר טען כי הוא מתבייש במראה היד וכי ילדיו מסרבים לגעת בידו הפגועה.

באי כוחו של התובע, עורכי הדין גיל וניצן הראל טענו בתביעה כי בעלי המפעל התרשלו כיוון שלא דאגו לגידור המכונה, לא התקינו בה מנגנון ניתוק למגע גוף או חפץ זר ובזמן ביצוע המצווה לא הייתה השגחה מצד אחראי מטעם המפעל. לטענתם, בני ה"חבורה" לא קיבלו כל הסבר על הסכנות הכרוכות בשימוש במכונה וגם לא הותקן שילוט מתאים המתריע בפניהן.

בית המשפט התבקש לפסוק פיצויים בגין אובדן שכר וזכויות סוציאליות עזר צד ג', הוצאות רפואיות וכאב וסבל. בעל המפעל ביקש לדחות התביעה ולפסוק הוצאות ושכר טרחת עורך דין מטעם ההגנה. במסגרת הסכם פשרה שנחתם לאחרונה סוכם שהאברך יקבל פיצוי של כ-177 אלף שקלים יתחלק בין בעל המפעל לבין הכולל בו למד.
מאפיית מצות חבורה פציעה צלקת תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד