י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

נציג גור לברקת: ''פגיעה קשה; אל תתן ידך לקיום תחרות המוזיקה''

שבועות ספורים אחרי שנקבע כי בשנה הבאה תערך בירושלים תחרות השירה הבינלאומית, דורש הנציג הגוראי מרה"ע: "קיומה עשוי לפגוע קשות בסטטוס קוו במרחב הציבורי בעיר. יש להודיע כבר כעת כי העירייה לא תתן את ידה להפרה חמורה שכזו"

צילום אילוסטרציה: pixabay
צילום אילוסטרציה: pixabay צילום: pixabay



לאחר שסגן שר הבריאות יעקב ליצמן פנה לשר התקשורת ושרת התרבות, בדרישה למנוע את חילול השבת באירוע האירוויזיון, פונה נציג גור בעיריית ירושלים, חבר המועצה יוחנן ויצמן לראש עיריית ירושלים ניר ברקת שימנע מלסייע למארגני האירוע.

במכתב, שתוכנו מתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', כותב ויצמן לברקת: "פונה אני אליך בעקבות תחרות האירוויזיון העולמית שאמורה להתארח בעירנו ואשר קיומה עשוי לפגוע קשות בסטטוס קוו במרחב הציבורי בירושלים ולפגום באיזונים העדינים שבמרקם החיים בין האוכלוסיות השונות בעיר.

"על פי תקנון התחרות, בליל שבת צפוי להתקיים אירוע הגמר לשופטים, ואילו החלק המרכזי והמסכם ייערך במוצאי שבת. מדובר בחילול שבת המוני שיגרור מאות ואולי אלפי עובדים, במעגל הראשון השני והשלישי, שייאלצו לחלל את השבת.

"כראש העיר המחויב לשמירה על הסטטוס קוו, אבקשך להודיע כבר כעת כי עיריית ירושלים לא תתן את ידה להפרת סטטוס קוו חמורה שכזו ולא תאשר כל סיוע תקציבי ועירוני להיערכות לתחרות, כל עוד לא יציגו המארגנים בפני העירייה תכנית פעולה אחרת שאינה כרוכה בחילול שבת".





כזכור, בחודש שעברה זכתה נציגת ישראל באירוע התחרות, מה שקובע כי התחרות בשנה הבאה תערך בבירת המדינה המנצחת - ירושלים.

האירוע נמשך כשלושה שבועות, עם חזרות גנרליות, כולל חזרה שנערכת בליל שבת קודש בפני שופטי התחרות. לפי כללי התחרות, האירוע צריך להערך באולם סגור המכיל אלפי אנשים. אחת התוכניות שהוצעו - בניית גג לבריכת הסולטן, הצמוד לעיר העתיקה ולכותל המערבי.

מלבד חילולי השבת ההמוניים, האירוע צפוי להביא לארץ אלפי תיירים, שיציפו את ירושלים בפריצות ובהוללות.
אירוויזיון ברקת יוחנן וויצמן ליצמן חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד