י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ליצמן בפגישה חשאית בארה"ב על הגיוס • צפו

תיעוד בלעדי ל'בחדרי חרדים': יו"ר 'יהדות התורה' נפגש עם ארבעה מחברי מועצת גדולי התורה בארה"ב, שניסו לשכנע אותו להתנגד לחוק הגיוס - אולם נענו על ידו כי רק ה'גדולים' בארץ יכריעו בנושא • צפו

צילום: באדיבות המצלם
צילום: באדיבות המצלם



ביום שני השבוע - רגע לפני שפורסם תזכיר חוק הגיוס החדש ועורר סערה רבתי - נועד יו"ר 'יהדות התורה', סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, בארה"ב עם ארבעה מחברי מועצת גדולי התורה האמריקאית.

בתיעוד בלעדי שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נצפה ליצמן כשהוא נכנס למפגש החשאי. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ליצמן נועד עם ארבעה מרבני 'המועצת' האמריקאית, בביתו של ראש ישיבת 'עטרת תורה', הרב יוסף הררי רפול, המתגורר בפלטבוש. בפגישה השתתפו בנוסף גם חברי מועצת גדולי התורה, הרב מלכיאל קוטלר ראש ישיבת 'בית מדרש גבוה' שבלייקווד, ראש ישיבת 'זכרון משה' הרב אליהו בער וואכטפויגעלל, והרב שטיין - מגדולי ראשי הישיבות בארה"ב



בפגישה העלו רבני ארה"ב את נושא חוק הגיוס, כשהם מצהירים כי מדובר בגזירה המרחפת על בני הישיבות בארץ הקודש. סגן השר מצדו טען מנגד כי כל מה שקורה בנושא בישראל, מתרחש בידיעת גדולי הדור בארץ.

ליצמן ניתח בפני הרבנים את המצב הקיים בארץ בנושא גיוס בני הישיבות, כשהוא מבהיר כי בניגוד לדיווחים שהגיעו לידיהם, אין בישראל 'גזירת גיוס'. הרבנים ניסו להשפיע על עמדת סגן השר, ולגרום לו להתנגד לחוק הגיוס.

גורמים בסביבתו של ליצמן אמרו ל'בחדרי חרדים', כי הלה השיב לגדולי הדור מארה"ב, כי אינו יודע מה יופיע בחוק המוצע, ולכן אין לו דרך להיענות לדרישותיהם. כאשר יפורסם, אמר אז ליצמן, יובא החוק בפני גדולי ישראל בארץ, שיהיו היחידים שיכירעו בעניין.
ליצמן הרב קוטלר חוק הגיוס מועצת גדולי התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד