י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

השגריר הפלסטיני להיילי: "את לא בתנועת הצופים"

לראשונה בתולדות האו"ם, עברה הצבעה נגד חמאס. אבל גם נגד ישראל כרגיל 120 מדינות גינו את ישראל שגרירת ארה"ב: "לתקוף את ישראל הפך לספורט בינלאומי" שגריר ישראל: "מי שתומך בהצבעה הזו, הוא ראש הנפץ ברקטות של חמאס"

הכניסה לבניין האו"ם. צילום: pixabay
הכניסה לבניין האו"ם. צילום: pixabay



הצבעה לא שגרתית ומפתיעה בעצרת הכללית של האו"ם, לראשונה אי פעם היה רוב בהצבעה באו"ם נגד חמאס. הדבר קרה בעקבות המדיניות האמריקנית החדשה, שבה הוחלט שכל הצבעה נגד ישראל, תהפוך להצבעה מקבילה נגד חמאס.

אך אף שלהצבעת הגינוי האמריקנית היה הלילה רוב של 62 תומכים מול 58 מתנגדים, פסל נשיא העצרת את התיקון האמריקאי, בנימוק של הכללים היבשים, לפיהם, צריך רוב של שני שליש כדי שהתיקון יעבור.

ניקי היילי לא ויתרה, עלתה לדוכן והודיעה כי אינה מקבלת את ההחלטה הצבועה, וביקשה מנשיא העצרת לקבוע שהתיקון להצבעה נגד ישראל שהאמריקאים הפכו להצבעה נגד חמאס, כן עברה, הוחלט לקיים הצבעה נוספת, וכאן עמדת נשיא העצרת התקבלה ברוב קטן של 66:73.

לאחר מכן התקיימה ההצבעה הקבועה נגד ישראל, 120 מדינות הצביעו בעד גינוי מדינת ישראל, שמונה מדינות הצביעו נגד גינוי ישראל, ו-45 מדינות נמנעו.

פרט לישראל וארה"ב, שש המדינות שהתנגדו לגינוי ישראל הן אוסטרליה, טוגו, וארבע מדינות איים, איי מרשל, מיקרונזיה, נאורו ואיי שלמה, שתמיד מצביעים לפי עמדת ארה"ב.

העצרת קראה להקים כח צבאי בגבול עם עזה שיגן על תושבי עזה. טורקיה ואלג'יריה הן אלה שיזמו את העצרת נגד ישראל בטענה "לשימוש מופרז בכוח בגבול עזה".

יש לציין כי לארה"ב אין וטו בעצרת האו"ם, ולכן תמיד ההחלטות עוברות ברוב גדול נגד ישראל, ההחלטות שמתקבלות נגד ישראל הן לפרוטוקול בלבד, למזכ"ל האו"ם אין שום אפשרות לאכוף החלטות, מלבד כתיבת דו"חות על המצב ברצועת עזה.

ניקי היילי אמרה בעצרת "לתקוף את ישראל הפך לספורט בינלאומי, לתקוף את ישראל בלי להזכיר את חמאס שהוא זה שיוזם את כל המהומות ומשגר מאות רקטות נגד אזרחים, כבר הפך לדבר קבוע פה". היילי קראה לפלסטינים לחזור לשולחן המשא ומתן.

הנציג הפלסטיני באו"ם, ריאד מנסור, תקף את האמריקנים ויצא נגד השגרירה היילי ואמר כי היא מתנהלת "כמו בתנועת הצופים".

דני דנון השגריר הישראלי באו"ם אמר בעצרת, כי "נשיא שנמצא בבחירות יזם את ההצבעה הזו כדי להביא יותר מצביעים למפלגה שלו". דנון רמז את הדברים על נשיא טורקיה ארדואן.

דנון הוסיף לתקוף את אלו שהצביעו בעד גינוי ישראל, ואמר כי "אם דאעש יתקוף את שטוקהולם או פריז יאשימו את דאעש, לא את פריז, ורק כשחמאס תוקף את ישראל, מי שתומך בהצבעה הזו, הוא ראש הנפץ ברקטות של חמאס".
הצבעה האו''ם ניקי היילי חמאס גינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד