ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

ראש אמ"ן: "הטרור ירד בצורה משמעותית"

בהופעה ראשונה שלו בפומבי מאז נכנס לתפקידו, דיבר ראש אמ"ן על הטרור בישראל, והאיומים מבחינת דאעש ואיראן: "תתכוננו להיות מופתעים" • השר לביטחון הפנים: "אני לא חושב שראש אמ"ן התכוון לומר שאין היום איומי טרור"

היימן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
היימן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



"אנחנו חיים באחת התקופות הבטוחות בהיסטוריה". כך אומר ראש אגף המודיעין בצה"ל, האלוף תמיר היימן, בהקלטות שפירסמה הבוקר (חמישי) כתבת המדינית גילי כהן ברשת ב'.

היימן נאם אתמול בכנס סגור של שרי ביטחון פנים מכל העולם, כנס שיזם השר לביטחון פנים גלעד ארדן וינאמו בו בין היתר גם נשיא המדינה, ראש הממשלה, שר הביטחון, הרטכ"ל, המפכ"ל ושאר גורמי הביטחון הבכירים בישראל.

ראש אמ"ן אמר בהופעתו הפומבית הראשונה מאז שנכנס לתפקידו לפני כשלושה חודשים כי "בשנים האחרונות הטרור ירד בצורה משמעותית, בעיקר בגלל המלחמה המוצלחת בדאעש". עם זאת מזהיר היימן משאננות כי "דאעש לא שינו את האג'נדה, הם מחכים כדי להניף את הדגל שלהם שוב. הארגון מנסה להשתלב בסביבה, להוריד את הראש למטה כדי לחכות שהגל יעבור הלאה".

לגבי איראן, אומר תמיר היימן, כי "העובדה שהם הצליחו לשגר טילים, וגרמו לישראל לפתוח מקלטים, נתפסת בעיניהם כהצלחה גדולה למרות שמדובר בכישלון מוחלט. הם מנסים להגדיל את היכולות לשגר רקטות מסוריה, מהגולן, ולהקים כוח טרור שיאיים על ישראל מהגולן".

כמו כן, הודה האלוף כי "אף אחד לא שם לב להתרחבות האזורית שאיראן עשתה במזרח התיכון", הוא טוען כי התרחש בגלל שהעולם התמקד במלחמה בדאעש בסוריה, ובגלל הסכם הגרעין שנחתם עם איראן, "שהתמקד באספקטים הגרעיניים של איראן - ולא באספקטים אחרים".

לסיום נשמע ראש אמ"ן אומר, "אתם יכולים לחשוב שזה בגלל שהם רוצים לעזור למשטר אסד, כדי להילחם בטרור. טוב, תתכוננו להיות מופתעים: בכל המקומות האלה במפה - אין לחימה כבר שבועיים".

השר לביטחון הפנים ח"כ גלעד ארדן, התייחס הבוקר בראיון לרשת ב', לדבריו של ראש אמ"ן, ואמר, "אני לא חושב שראש אמ"ן התכוון לומר שאין היום איומי טרור. נכון שמספרית, כמות הנפגעים העולמית פחותה משנים שלפני כן, אך אין לכך שום משמעות אמתית, מכיוון שבכל פיגוע טרור שקורה, נלקחים חיי אדם".
תמיר היימן ראש אגף המודיעין גלעד ארדן טרור דאעש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד