י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הכירו: מי הם חברי הפורום שייקבעו את הקוד האתי של רבני ישראל

'בחדרי' חשף כי הרבנות הראשית מתכוונת לגבש תקנות חדשות לניסוח "קוד אתי" לתפקוד רבני הערים, וועדה מיוחדת שתכלול רבנים ויועצים משפטיים ותפעל במשותף עם 'המרכז לאתיקה' • הגר"ד לאו מתנגד והורה לעצור • מי הם אנשי 'המרכז לאתיקה'?

טקס הסמכת רבנים. צילום: שוקי לרר
טקס הסמכת רבנים. צילום: שוקי לרר



חשיפת 'בחדרי' ממשיכה לעורר זעם ברבנות הראשית ובקרב רבני הערים. עקב כך יצא 'בחדרי חרדים' לבדוק את זהותם של חברי המרכז לאתיקה והופתע לגלות שם גם אישים פשרנים מאוד, אשר דעותיהם מיישרות קו עם הרפורמים.

מלבד העובדה שהדבר המשותף לרובם, הוא שותפות פעילה בארגוני השמאל הקיצוניים בהם, 'יש דין', 'בצלם' ו'הקרן החדשה' שדעתם ידועה לכל על עולם הדת והיהדות בישראל.

בין חברי הפורום ניתן למצוא את פרופ' נמרוד אלוני המשמש בפורום כמנהל תחום אתיקה בחינוך במרכז לאתיקה.

אלוני כתב בעבר מאמר באתר ynet לפיו, "החינוך החרדי מזיק לילדים, ורע למדינה - גם ממשכן את רוחם העשירה, החופשייה והפורייה של הצעירים לטובת צייתנות עיוורת למסורת הקהילה והלכות הרבנים, וגם מונע מהציבור הישראלי את הברכה שבצעירים משכילים, דמוקרטיים ומעורבים שיכולים למשוך את החברה הישראלית ממכות העוני, הבורות, דיכוי הפרט ואפליית הנשים של העולם השלישי, אל סטנדרטים מתקדמים של רווחה כלכלית, איכות חיים, חופש אישי והגינות חברתית".

חבר נוסף, הוא פרופ' יצחק גל - נור, המשמש כמנהל תחום אתיקה בארגונים ציבוריים במרכז לאתיקה. משמש במקביל כחבר מועצה בארגון הקרן החדשה לישראל המממנת בין הייתר את הארגונים הרפורמים, 'נאמני תורה ועבודה', 'ישראל חופשית' ו'המרכז הרפורמי לדת ומדינה'.

בנוסף, ניתן למצוא כחבר בפורום את, פרופ' דני סטטמן המשמש כמנהל תחום אתיקה בכוחות הביטחון במרכז לאתיקה שטען בעבר כי צריך לפעול למען מינוי נשים ודיינים חילוניים בבתי הדין.

סטסמן כתב בעבר במאמר ב'הארץ', "נדאג בראש ובראשונה למינוי על בסיס ייצוגי במערכת בתי הדין הרבניים, לרבות מינוי נשים ודיינים חילוניים, ואם הניסיון יעלה יפה, נבחן ברצינות את אימוץ שיטת המינויים לבתי דין אזרחיים. אולם אם חפץ הציבור הדתי בייחוד הדיינות לגברים שומרי מצוות, ייטיבו נציגיו לעשות אם ימעיטו לבחוש במערכת המשפט האזרחית".

בנוסף ניתן למצוא בין חברי המרכז, את הרב יובל שרלו, חבר בארגון 'צהר', אשר דעתם על הרבנות הראשית ידועה לכל.

כזכור, 'בחדרי חרדים', חשף שלשום (שלישי) כי ארגון 'רבני ישראל' מבקש לגבש קוד אתי לרבני הערים ע"י המרכז לאתיקה בירושלים.

הרה"ר לישראל הגר"ד לאו הגיב לפרסום ב'בחדרי חרדים', ופנה בדחיפות למנכ"ל הרבנות הראשית משה דגן לעצור את ההליך ולקיים דיון דחוף בנושא.

מלשכתו נמסר ל'בחדרי חרדים' כי, "הרב הראשי סבור שכללי אתיקה לרבנים ייכתבו על ידי רבנים בלבד! רבני עיר ורבני קהילות שאמונים על האתיקה המסורה מסיני, ולא על ידי גוף חיצוני שאינו אוביקטיבי ואף חלק מאנשיו יצאו בגלוי כנגד מוסד הרבנות".

מארגון 'לביא' הפועל למען מינהל תקין בישראל נמסר ל'בחדרי חרדים' כי "מדובר בשערוריה, בכירי המרכז לאתיקה מזוהים עם הקרן החדשה ועם ארגוני השמאל הקיצוני, אין ספק שקוד אתי שיצא מתחת ידי המוסד הזה יגביל את רבני ישראל באופן חסר תקדים".

בארגון 'לביא' קוראים לרבנות הראשית לערוך בדק בית, כיצד נבחר דווקא המרכז לאתיקה להיות זה שיגבש את הקוד האתי של רבני הערים.
הרבנות הראשית קוד אתי המרכז לאתיקה הרב יובל שרלו הקרן החדשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד