י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בצל האבל: תואר רשמי חדש - "ראש מועצת גדולי התורה"

במודעת אבל משותפת שפרסמו הבוקר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' והמפלגה עצמה, הוכתר לראשונה ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין כראש ה'מועצת' - יום לאחר ששיכל את בנו • חדי העין יבחינו גם בניואנסים נוספים ורבי משמעות בנוסח המודעה

צילום: שוקי לרר
צילום: שוקי לרר



בתזמן מפתיע, יום לאחר שליווה את בנו למנוחות בהלוויה קורעת לב, הוכתר היום ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין בתואר שבו טרם כונה עד כה באופן רשמי. מדובר בניואנסים דקים שאינם נהירים לכל, אולם הינם עדיין רבי משמעות בציבור הליטאי.

המיני-דרמה נכללה באופן אגבי כביכול, במודעת אבל משותפת שפרסמו הבוקר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' והמפלגה עצמה, בה נכתב: "נשגר קמיה מעלת כבוד רבינו מרן ראש הישיבה, הגאון רבי ירחמיאל גרשון אדלשטיין שליט"א, ראש ישיבת פוניבז', העומד בראשות מועצת גדולי התורה, וכל המשפחה הכבודה שליט"א, על פטירת בנו הרה"ג רבי שמעון יוסף אדלשטיין זצ"ל, מלומדי כולל פוניבז' ומראשי הקהל בק"ק רמת אלחנן. בתוך שאר אבלי ציון וירושלים, המקום ינחם את כל המשפחה הרוממה".

חדי העין יבחינו גם בכך שהתואר החדש שניתן לראש הישיבה הוא "ראש מועצת גדולי התורה",ולא נשיא ה'מועצת' - התואר בו נהוג לרוב להגדיר את הרבנים העומדים בראשות מועצות גדולי התורה השונות.

יצוין, כי לאחר פטירת מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, עבר ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין לעמוד בראשות מועצת גדולי התורה. אך עם זאת, מעולם לא נכתב כך התואר בצורה רשמית.
ראש הישיבה רבי גרשון אדלשטיין מועצת גדולי התורה אבל הרב שמעון יוסף אדלשטיין זצ''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד