י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לקראת הופעת האלבום: המלחין האגדי מבקש: אל תעתיקו - תנו זמן להרוויח

כמה זה יעזור? אולי באחוזים בודדים. אבל הוא מנסה בכל זאת, המלחין האגדי יוסי גרין לא מרים ידיים, ולקראת אלבומו השלישי הוא מבקש מהציבור שלא להעתיק: "אנחנו צריכים רחמים כדי לקבל את ההשקעה בחזרה"

יוסי גרין. צילום: יחצ
יוסי גרין. צילום: יחצ



המלחין והיוצר האגדי יוסי גרין, יוציא היום (חמישי) לאור, את אלבומו השלישי בסדרת 'אידיש נחת', יחד עם ילדי מקהלת 'אידיש נחת', המורכבת מילדים חסידי סאטמר, באבוב ומחצרות נוספות בארה"ב, המתגוררים ברובם בקרית יואל בניו ג'רזי - שעות לפני צאת האלבום, המלחין קורא לציבור, שלא להעתיק את האלבום ולהילחם בתופעת ההעתקות.

"חודש טוב, בס"ד היום ב' ר"ח תמוז התקליט החדש שלי מגיע לחנויות", כתב גרין בהודעה שפרסם ברשתות החברתיות. "אחרי שנה וחצי עבודה והרבה כסף שהוצאתי, אני מקווה שלכל הפחות ארוויח את ההוצאות. רציתי לבקש מכולם, לא לשלוח את השירים בטלגרם לאנשים".

"אני באמת מבקש שיתנו לנו זמן להרוויח את ההוצאות ולא להפיץ הקבצים בשום אופן". כתב גרין בתחנונים.

את ההודעה חתם המלחין האגדי: "ובשכר זה הקב"ה יתן לכולם הצלחה בכל העניינים ואוכל להמשיך ולהוציא לאור דברים טובים אי"ה... תודה לכולם... תעבירו את המסר שלי הלאה, מעריך אתכם".

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מספר גרין כי בהפקת האלבום הושקע כסף רב, בעיבודים מוזיקליים ייחודיים עתירי כלים ובשעות אולפן רבות, למען קהל אוהדיו ומעריציו.

"הקטע מאוד ברור". הוא מסביר, "כל התקליטים שיוצאים, יש חבר'ה בטלגרם שהולכים בזריזות להעתיק ולהפיץ אותם בכל הצ'אטים. חשבתי שאני יכול אולי לפנות אליהם ומבקש מהם לא לעשות את זה ולתת לנו צ'אנס לכל הפחות שנכסה את ההוצאות".

"אנחנו צריכים רחמים כדי לקבל את ההשקעה בחזרה". מסכם גרין את השיחה עם 'בחדרי חרדים'.

אלבומי "אידיש נחת" כבר הנפיקו להיטים רבים בעבר, כמו "התקבצו", "מים רבים", "סיבבן במצוות" ועוד. האלבום החדש שיופיע כאמור היום, יכלול 11 שירים, כולם מלחני יוסי גרין, כשכמנהגו, המקהלה גם מחדשת שיר ישן, והפעם את הלחן "קול ברמה" - הלחן הראשון של גרין עוד בבחרותו ומבוצע במקור על ידי פרחי לונדון.

לחן נוסף המקבל פירוש חדש ומרענן באלבום, הוא "ותשפיע", אותו ביצע במקור עמיר בניון.

עטיפת האלבום





יוסי גרין אידיש נחת אלבום חדש טלגרם הורדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד