י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

החרדים בי-ם בודקים: פרוטוקול הישיבה זוייף?

לאחר דיון סוער, הנציגים החרדים בעיריית י-ם בודקים אפשרות כי פרוטוקול הדיון עליו חתומים רה"ע ברקת ומזכיר העירייה - זוייף. חבר המועצה הגוראי: "חשד שמאן דהוא שרבב דברים שלא נכללו בנוסח ההחלטה וכלל לא התקיימה עליהם הצבעה"

מועצת העיר ירושלים. צילום: בחדרי חרדים
מועצת העיר ירושלים. צילום: בחדרי חרדים



סאגת מתחם התחנה מסרב לרדת מסדר היום. לאחר הדיון הסוער ועם פרסום פרוטקול הישיבה, בסיעות החרדיות בודקים אפשרות כי פרוטוקול הדיון עליו חתומים ראש העיר ברקת ומזכיר העירייה - זוייף.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי חבר מועצת העיר יוחנן וייצמן פנה במכתב לחברי המועצה בו כתב, "פונה אני אליכם בעקבות חשד לזיוף פרוטוקול ישיבת המועצה מיום 31.5.18 אשר עליו מתנוססת מה שמתחזה כחתימתכם. מדובר על סעיף ב'3, בהחלטה על ההצעה לסדר, שמאן דהוא שרבב בה דברים שלא נכללו בנוסח ההחלטה וכלל לא התקיימה עליהם הצבעה".

לטענתו של וייצמן, "החלטת המועצה הייתה שמועצת העיר מאשרת את 9 הסעיפים שהוגשו בהצעה לסדר ומחויבת לפעול על פיהם, אולם בפרוטוקול כפי שהתקבל אצלי, שורבבה לתוכן ההחלטה, עליה כביכול הצבענו, חוו"ד המלומדת של היועהמ"ש שטען כי אין לנו סמכות לדון בתב"ע של מתחם התחנה"

"אלא שלא היא", כותב וייצמן, "הצבעתנו לא הייתה על הודעתך, ראש העיר, כי בכוונתך "לציית" ממילא לחוו"ד המוזמנת של היועהמ"ש, הגם שכבר בישיבת הנהלת העיר בתאריך 27.5.18 כשנאמר לך שבכוונתנו להגיש הצעה לסדר, ניבאת מראש את אותה חוות הדעת כששאלת: "ומה תעשו אם היועץ המשפטי יפסול את ההצעה?".

ויצמן כתב, "אני רואה בחומרה כל ניסיון לשינוי פרוטוקול מועצת העיר, ובפרט לאחר שבדיון במועצה נאמר על ידך, כראש העיר, כי דעת היועמ"ש (ראה תמליל עמ' 88) היא שאין אפשרות להצביע על החלטה אחרת מכפי שהוגשה. עליך לפעול לתיקון מהיר של הפרוטוקול בהתאם להחלטה שנקבעה, ובאם לא תעשה כן, אנא ראה זאת כפניה לפי סעיף 52 ו53- לתוספת השניה לפקודת העיריות".

פנינו לעירייה לקבל את תגובתה, לכשנקבלה - נפרסמה.











כפי שפורסם ב'בחדרי', לפני כשבועיים, מליאת מועצת העיר ירושלים התכנסה לדון שוב בתוכניות מתחם התחנה, שנפלה בהצבעה בדיון החוזר בשבוע שעבר והגיע לוועדה המוחזית.

הדיון התקיים בעקבות חוות דעת משפטית של היועץ המשפטי לעירייה שטען כי הדיון בשבוע שעבר במליאת וועדת התכנון אינה קבילה חוקית, וכי מליאת המועצה צריכה לקבוע - האם להסיר את חתימת עיריית ירושלים מהתב"ע למתחם התחנה. כך דווח ב'בחדרי חרדים'.

אלא שחברי המועצה נדהמו לגלות חוות דעת של אותו יועץ משפטי, שקבע כי גם הדיון היום אינו תקף חוקית, וביקש להסיר את ההצבעה לסדר שעלתה היום להצבעה.

בתגובה חברי מועצת העיר החרדים קרעו את חוות הדעת לעיני היועמ"ש, ותקפו אותו בחריפות.

אלא שלצעד הזה החרדים לא ציפו, הגבות הורמו כאשר המועמד לראשות העיר משה ליאון השתתף בדיון והודיע כי יתנגד להצבעה. ליאון תקף את ראש העיר המכהן ניר ברקת והתלונן; "למה התוכנית עולה עכשיו חודשים לבחירות, בזמן ששנה וחצי החרדים מבקשים שיתקיים דיון בתוכנית".

לתדהמת החרדים ליאון הוסיף וביקש מברקת; "תדחה את הדיון עד לאחר הבחירות, אני מתחייב שבראשותי העירייה תדאג כי מתחם התחנה יישאר פתוח".
עיריית ירושלים חשד לזיוף מתחם התחנה פרוטוקול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד