י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

274 שנים ל'פנים מאירות': הצאצאים והבית הלבן שיקמו את הציון הקדוש

שוקם הציון הקדוש של בעל שו"ת פנים מאירות. צאצאים רבים מרחבי העולם המריאו במיוחד לאוסטריה. בין המשתתפים, שרת החוץ האוסטרית ומקרובו של טראמפ. וגם: תערוכת הציורים של הצאצא הרב הצייר • צפו בתיעוד

בבית החיים העתיק. צילום: הירש קוטבסקי
בבית החיים העתיק. צילום: הירש קוטבסקי



מאות מצאצאי הגאון רבי מאיר אייזנשטט זצ"ל, בעל הפנים מאירות מכל קצות העולם, הגיעו בתחילת השבוע לבית העלמין הישן באייזנשטט לציון הייארצייט ה-274 ולרגל שיפוץ הציון הקדוש.

שיפוץ הציון התאפשר בזכות מאמצים חובקי עולם של כמה מצאצאי הגאון רב מאיר, בעל מחבר שו"ת פנים מאירות. מאמצי הצאצאים נשאו פרי, ובמימון שיפוץ הציון הקדוש השתתפו הצאצאים: הד"ר גיאורגי רויטברג והנגיד יחיאל אייזנשטט מפלטבוש.

בנוסף, גם הבית הלבן השתתף במימון הקבר, באמצעות פאול פאקר, מקורבו היהודי של הנשיא דונלד טראמפ, שמונה על ידו לתפקיד יו"ר 'המועצה הנשיאותית לשימור מורשת ארה"ב'. כמו כן, מדינת אוסטריה ועיריית אייזנשטט אף הם סייעו בארגון הארוע ההיסטורי.

לאירוע המרגש הגיעו, כאמור, צאצאי בעל הפנים מאירות מכל רחבי העולם, וכן רבים מהקהילה היהודית באוסטריה. במהלך האירוע נשאה דברים שרת החוץ קרין קנייסל, שציינה בדבריה כי נבצר מהקאנצלר סבסטיאן קורץ להגיע, בשל ביקור מדיני שערך באותו יום בישראל. כמו כן, ראש עיריית אייזנשטט נשא אף הוא דברים, ודיבר על חשיבות הציון הקדוש לעיר.

בנוסף, השתתפו: הרב פנחס גולדשמיט, נשיא ועידת רבני אירופה; הרב משה לבל, ר"י תורת חיים שבמוסקבה; הרב אריה פולגר, רבה הראשי של וינה; הרב הצייר אלכסנדר אייזנשטט, מרבני ישיבת תורת חיים, רבנים מקומיים ואישי ציבור נוספים.

פאקר, שהגיע לאירוע בראש משלחת אמריקאית, הסביר את הסיבה להתערבותו במימון השיקום: "אנחנו כאן בגלל שזו חובתנו להכיר במורשתנו היהודית, לחגוג אותה ולשמר אותה. הדבר חשוב ביותר כאשר המורשת היהודית מאוימת על ידי כוחות השואפים להכחיש את זכותנו לחגוג את מי שאנחנו ואת המקום ממנו באנו. עלינו לוודא שעבודתנו בנידון לא תסתיים כאן. היא חייבת להתרחב אל כל העולם - מבית עלמין באוסטריה לחופי ארה"ב, אפריקה ואסיה, וכמובן למולדתנו, ארץ ישראל".

לרגל האירוע, הוצב במוזיאון אייזנשטט הסמוך תערוכה מציורי הרב אלכסנדר אייזנשטאט, מצאצאי בעל הפנים מאירות. לתערוכה צפויים לנהור אלפים מתושבי אוסטריה, והשקתה סוקרה בתקשורת המקומית בהרחבה.

צילום: הירש קוטבסקי



































































פנים מאירות שיקום הבית הלבן אוסטריה בית עלמין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד