י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

התוצאות: להמשיך ולמחות נגד הפרובוקציה

סקר 'לובי נשי' בדק מה חושב הציבור על ההתנגדות לנשות הכותל, התוצאות ברורות: יש להמשיך את ההתנגדות לפרובוקציה

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



הפרובקציה החודשית של 'נשות הכותל' מגיעה לכותרות בדיוק של שעון. מדי ראש חודש הן מתכנסות ברחבת עזרת הנשים, מניחות תפילין ומוציאות ספרי תורה בהן הן רוצות לקרוא. במקום להתמקם בעזרת ישראל, שהוקמה בדיוק בעבור ייעוד זה, הן בוחרות את הכותל המערבי.

בשנים האחרונות מתייצבת נגדן קבוצת נשים ובנות חרדיות שהחליטו להגיב לפרובוקציה. הן בוחרות לא לתת לפרובוקציה לעבור בשתיקה ועומדות כחומה בצורה נגד חילול מקום המקדש. טור שפורסם כאן, ב'לובי נשי' ב'בחדרי חרדים', קרא לאותן נשים להפסיק את התגובה: "תגובה יוצרת את המשך הפרובוקציה", נכתב שם.

אך נראה כי רוב הנשים החרדיות לא חושבות שיש להפסיק את התגובה. בסקר שבדק מה דעת הנשים החרדיות על התגובה לפרובוקציה, נמצא כי 41 אחוזים מהנשים חושבות שיש להמשיך ולמחות בעוז על כבוד הכותל המערבי, שכן תפילת 'נשות הכותל' היא חילולו של המקום הקדוש.

"חייבים להמשיך להתנגד", אמרה לאה קלר ל'לובי נשי', "זה כבר לא מאבק נגד תפילה בצורה לא ראויה בכותל המערבי, זה כבר מאבק נגד פתיחת פתח לרפורמים במדינת ישראל".

31 אחוזים נוספים מהמצביעים טענו כי יש להמשיך את המחאה, אך יחד עם זאת, יש לקיים אותה בצורה אחרת כיוון שצורת המחאה הנוכחית גורמת להמשך הפרובוקציה.

רק 28 אחוזים מהמצביעים טענו שיש להפסיק את המחאה לחלוטין. "אין שום בעיה להתפלל עם תפילין, היו נשים צדיקות במהלך ההיסטוריה שבחרו להתפלל גם כן עם טלית ותפילין ואם נשות הכותל רוצות להתפלל כך, שיבושם להן והמחאה מעודדת אותן להמשיך".
נשות הכותל סקר יומי תוצאות פרובוקציה תגובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד