י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

המולדבית שמונתה כאחראית על ''קרית יואל''

ד"ר אירנה גלמן היא רופאה אמריקאית שדוברת שפות רבות, ביניהן גם אידיש. בשבוע שעבר היא מונתה לנציבת הבריאות של מחוז בו מתגוררות גם לא מעט משפחות יהודיות

צילום: Daniel Case, ויקיפדיה
צילום: Daniel Case, ויקיפדיה



ד"ר אירינה גלמן תמונה לנציבת הבריאות של מחוז אורנג' בניו יורק, כך הודיע ביום חמישי ד"ר סטיבן נויהוז, מנהל המחוז. ד"ר גלמן היא ילידת מולדובה שהגיעה לארצות הברית בהיותה בת 9 וגדלה בברוקלין שבניו יורק. היא דוברת מגוון רחב של שפות, ביניהן אנגלית, ספרדית, רוסית וגם אידיש, כך פורסם באתר "vos is neais".

במחוז מתגוררים גם יהודים, כך לדוגמה שוכנת במחוז העיירה "קריית יואל" בה מתגוררים חסידי סאטמר. בעיירה שהוקמה על ידי האדמו"ר מסאטמר, רבי יואל טייטלבוים, מתגוררים כיום למעלה מ-20 אלף תושבים והיא מוגדרת כעיירה הענייה ביותר בארצות הברית. ד"ר גלמן, המדברת גם אידיש כאמור, תוכל לתקשר עם תושבי העיירה בשפתם שלהם.

"המחוז בר מזל שיש מישהי מוכשרת כמו ד"ר גלמן שתנהל את מחלקת הבריאות שלנו", אמר נויהוז, "ניסיונה של גלמן יחד עם התשוקה שלה לשירות ציבורי יהפכו אותה להתאמה המושלת עבור התפקיד החשוב הזה. מתוך ניסיונה הרב תביא ד"ר גלמן תכניות חדשות וחדשניות למחוז. אני בטוחה שהיא תהיה נציבה מצטיינת".

גם ד"ר גלמן עצמה הגיבה למינוי ואמרה: "זהו כבוד וזכות להוביל את מחלקת הבריאות של מחוז אורנג', אני מצפה לעבוד עם צוות נהדר זה כדי להמשיך במאמצים לחזק את בריאות הציבור עבור הקהילה כולה במחוז".
אורנג רופאה יידיש שפה נציבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד