י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

כך ינסו למנוע את מותה של היסמין הבאה

הצעות חוק שונות עלו בשבועות האחרונים לאחר חשיפת מקרי ההתעללות בקטינים, שרובן דרשו התקנת מצלמות בגנים ובמעונות • הצעת החוק החדשה מציעה למנוע את הצורך במצלמות, על ידי בדיקה תקופתית של המטפלות

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה



בצל גל אירועי האלימות החריגים לאחרונה במעונות הגיל הרך, שהבולט והכואב שבהם נרשם בהריגתה המזעזעת של הפעוטה, יסמין וינטה, עולות בכנסת הצעות שונות למניעת מקרי ההתעללות הבאים. ביניהן ניתן למצוא חוקים שיחייבו כל מטפלת להתקין מצלמות, על מנת שתהיה אפשרות לעקוב בזמן אמת אחר המתרחש.

חבר הכנסת יואב בן צור, יושב ראש סיעת ש"ס בכנסת, יזם גם הוא חוק שמטרתו למנוע את מותו של התינוק הבא או אפילו 'רק' את ההתעללות הבאה בתינוק חסר ישע וחסר יכולת להתנגד.

על פי החוק שיזם ח"כ בן צור, יחויבו צוותי המעונות לעבור בדיקת כשירות תקופתית ואבחון פסיכולוגי שוטף, כתנאי לקבלת רישיון להפעלת המעון. אשת צוות שלא תעבור את הבדיקה, לא תוכל לעבוד במעון. כך על פי החוק שיקרא בשם "חוק המטפלות".

ח"כ בן צור החליט לקדם את החוק לאור ניסיונו המקצועי בתחום החינוך, ומתוך כוונה לקדם חקיקה נוספת, שתוביל לשיפור במעמדן ושכרן של הסייעות והמטפלות בגני ילדים.

לדברי ח"כ הרב יואב בן צור: "ריבוי המקרים החריגים צריך להדליק נורה אדומה אצל כולנו ולהוביל לרפורמה מקיפה בכל נושא הטיפול בגיל הרך, מחד העלאת שכר ומאידך הגברת הפיקוח על העוסקים בחינוך הגיל הרך. אין לי כל כוונה להתרגל לכותרות הזוועה האלו ואני מאמין שבדיקת כשירות תקופתית, אשר תלווה ע"י פסיכולוגים מוסמכים, תצמצם באופן משמעותי את מקרי ההתעללות ותפלוט מן המערכת את אנשי החינוך שאינם כשירים. אני מצפה מ- 120 ח"כים לחתום על החוק הזה ולתמוך בו".
מעון יואב בן צור הכשרה מטפלת התעללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד