י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

תוצאות הסקר: מי ינצחו באלעד ובבית שמש?

לאחר ימים של הצבעה, נחשפות התוצאות המלאות מהסקר המוניציפלי של 'בחדרי חרדים', שהשבוע הוקדש לערים אלעד ולבית שמש • את מי מעדיפים גולשי האתר החרדי הגדול בעולם בראשות העיר אלעד, בבית שמש ועל שלל 'דילים' ומינויים נוספים?

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90 צילום: פלאש 90



הסקר המוניציפלי של 'בחדרי חרדים' עסק השבוע בערים אלעד ובית שמש, שהסעירו בימים האחרונים את הרוחות. בבית שמש, למרות ש'דגל התורה' וראש העיר משה אבוטבול חזרו לשולחן המו"מ, עדיין קשיים רבים ניצבים על השולחן.

ובאלעד הכל עדיין פתוח. ב'שלומי אמונים' ממתינים להכרעת 'דגל התורה', האם היא מציבה מועמד משלה לראשות העיר. וברקע, ש"ס ממשיכה לדחוף את 'דיל' סוף העונה, על פיו, המפלגה הספרדית בעיר תתמוך לראשונה במועמד הליטאי של 'דגל', ובתנאי שראש העיר הנוכחי, ישראל פרוש, לא יקבל שוב את ראשות העיר.

ולתוצאות הסקר: 20% סבורים כי יש רוב ספרדי בעיר אלעד, אסור להתייאש ולהעניק ל'דגל' על מגש של כסף את ראשות העיר - צריך להריץ מועמד ספרדי. 20% נוספים מתושבי העיר תומכים ב'דיל'. לדבריהם, בשביל שפרוש לא ינצח שוב, ראוי שש"ס תוותר על כוחה ותסכים לתמוך מראש במועמד ליטאי לראשות העיר.

מנגד, 52% ממשיבי הסקר סבורים כי ללא קשר ל'דיל', פרוש צריך להמשיך לקדנציה נוספת בראשות העיר אלעד. לטענתם, הוא טוב לספרדים. ולבסוף, 8% בלבד מכלל הנשאלים סבורים כי - לא משנה מי יהיה ראש העיר - כל המועמדים שיהיו ידאגו לכולם, בהיותם חרדים בסופו של דבר.

שאלה נוספת נשאלו תושבי העיר אלעד: לו הבחירות היו מתקיימות היום, כאשר המועמדים הם: רה"ע המכהן ישראל פרוש מול מועמד מטעם 'דגל התורה' המוסכם על ש"ס, למי היו מצביעים: 34% היו מצביעים למועמד 'דגל התורה', 52% יצביעו לישראל פרוש, 7% לא יצביעו כלל וה-7% לא יודעים כיצד יצביעו.

הנשאלים בעיר בית שמש הצביעו על המו"מ המקרטע בין 'דגל התורה' ו'שלומי אמונים' לבין רה"ע המכהן, משה אבוטבול. כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', תיק החינוך מעורר קרב פוליטי בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל'. המצביעים ונשאלו מי לדעתם צריך להחזיק בתיק הנכסף?

33% סבורים כי 'דגל התורה' צריכה להחזיק בתיק, 31% בלבד חושבים כי על 'אגודת ישראל' להחזיק בתיק, 8% סבורים כי יש לפצל את התיק לשניים ו-28% סבורים כי לא באמת משנה, העיקר שחרדי יחזיק בו.

שאלה נוספת נשאלו תושבי העיר בית שמש. במקרה והמו"מ לא יסתיים על הצד הטוב, האם על 'דגל התורה' להכריז על מועמד משלה לראשות העיר? שם הדעות חלוקות לחלוטין. 29% בלבד כי על 'דגל' להתמודד, משום שישנו רוב ליטאי בעיר. באופן לא מפתיע, 61% סבורים כי אבוטבול כראש עיר מסייע גם לליטאים ועליו להישאר בתפקיד ו- 10% אמרו כי אין להם עמדה בנושא.
סקר בחדרי משה אבוטבול ישראל פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד