י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מלאניה נגד המדיניות של בעלה: "שונאת לראות ילדים מופרדים ממשפחותיהם"

הגברת הראשונה אולי מתבטאת לראשונה בנושא כלשהו, מאז עברה את הניתוח ולאחר שנעדרה במשך כחודש מעיני הציבור ותוקפת את מדיניות הממשל בהפרדת ילדים מהוריהם המהגרים: "יהיה אפשר להשיג רפורמת הגירה מוצלחת יותר" • הדמוקרטים כינו את המדיניות "שואה"

הבית הלבן. צילום אילוסטרציה: pixabay
הבית הלבן. צילום אילוסטרציה: pixabay



הגברת הראשונה יוצאת נגד החלטת הממשל. על רקע החלטת ממשל טראמפ להחמיר עם מהגרים בלתי חוקיים, ולעצור משפחות שלמות של מהגרים, כשהילדים מופרדים מההורים ונלקחים למתקני נוער, מגיעה ביקורת מבית למהלך שעורר סערה בארה"ב, כשמספר פוליטיקאים דמוקרטים משווים את ההחלטה להפריד הורים מילדים, לשואה.

מסתבר, כי גם הגברת הראשונה מלאניה טראמפ מתנגדת למדיניות של הממשל, בראשו עומד בעלה דונלד טראמפ: "היא מאמינה שאנחנו צריכים להיות מדינה שנוהגת על פי כל החוקים, אך גם מדינה שנוהגת עם לב". כך מסרה סטפני גרישם, הדוברת של הגברת הראשונה.

היא אמרה כי מלאניה טראמפ; "שונאת לראות ילדים מופרדים ממשפחותיהם" וקיוותה ש"יהיה אפשר להשיג רפורמת הגירה מוצלחת יותר".

גם קליאן קונוויי שמשמשת כיועצת אסטרטגית, ומי שניהלה את קמפיין הבחירות של טראמפ החל מאוגוסט 2016, גינתה גם היא את המדיניות של הממשל בכל הנוגע למהגרים ואמרה אתמול, "אף אחד לא אוהב להפריד ילדים מההורים שלהם, ולא לראות תינוקות מופרדים מזרועות אמותיהם", אמרה קונווי.

על פי דיווחים מארה"ב, קרוב ל-2,000 ילדים הופרדו ממשפחותיהם במשך שישה שבועות, בחודשים אפריל ומאי, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה ג'ף סשנס, הכריז על מדיניות חדשה של "אפס סובלנות", המתייחסת לכל המקרים של כניסה בלתי חוקית כפלילית. החוק בארה"ב אוסר על מעצר ילדים עם הוריהם משום שהילדים אינם מואשמים בפשע, ולכן הם מופרדים ומועברים למעונות או למתקנים מיוחדים.

הממשל רוצה לשלוח מסר, "שאם תעבור את הגבול עם הילדים, הילדים שלך יילקחו ממך, זו טראומה לילדים שהם קורבנות חפים מפשע, וזה מנוגד לערכים שלנו במדינה הזאת". כך צוטט בכיר רפובליקני ששמו לא פורסם.

סוזן קולינס סנטורית ממדינת מיין אמרה, כי "אנו יודעים מניסיון של שנים, שעלינו לתקן את חוקי ההגירה שלנו וכי השימוש בילדים אינו הפתרון".

בתוך כך, טראמפ תקף את הדמוקרטים על כך שאינם מוכנים לעבוד יחד איתו כדי להביא פתרון, שיוסכם על כולם לגבי מדיניות ההגירה.
הגירה דונלד טראמפ מלאניה טראמפ הגברת הראשונה סטפני גרישם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד