ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

בשפה הרוסית: השר ניחם את ראש הישיבה

השר זאב אלקין, הגיע היום לניחום אבלים אצל ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין היושב שבעה על בנו. אלקין הופתע לגלות כי ראש הישיבה הינו דובר רוסית רהוטה, והשניים קיימו שיחה ממושכת בשפה הרוסית בה סיפר ראש הישיבה על עלייתם ארצה

בשפה הרוסית: השר ניחם את ראש הישיבה
באדיבות המצלם



השר לענייני ירושלים והמועמד לראשות העיר זאב אלקין, הגיע היום (שני) לניחום אבלים אצל ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין היושב שבעה על בנו.

אלקין, דובר השפה הרוסית, הופתע לגלות כי ראש הישיבה שנולד בשומיאץ שברוסיה, הינו דובר רוסית רהוטה, והשניים קיימו שיחה ממושכת בשפה הרוסית.

הגרי"ג סיפר לאלקין כיצד בשנות השלושים ניסתה משפחתו לעלות לארץ ישראל, כשהיה עליהם להשיג את האישורים המתאימים. הגרי"ג סיפר כי לא היה זה פשוט לקבל אותם בשנים ההם, ובחסדי שמים הצליחו להשיגם ולהגיע לארץ הקודש.

השר אלקין שיתף את הרב בסיפורו האישי, סיפר לו על תהליך החזרה בתשובה שלו, כיצד למד באוקראינה עברית במחתרת, כשתוך לימוד השפה, זכה להכיר את היהדות, שב בתשובה וזכה לעלות לארץ.

בניחום האבלים פגש אלקין את חבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה הגר"מ הירש, ושוחח עמו. ביציאה מבית האבלים פגש המועמד לראשות העיר את האדמו"ר מצאנז שאיחל לו בחמימות בהצלחה בבחירות לראשות העיר ירושלים.







זאב אלקין רבי גרשון אדלשטיין ניחום אבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד