ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הביקור שמסעיר את גור: ואז הרבי דפק בדלת

ההתרחשות שהפכה לשיחת היום במעצמה הגוראית, החלה כאשר האיש החזק בחסידות נצפה באופן חריג בבית המדרש עם נעלי בית המאפיינות 'חשובים', נמשכה בשיחה מפתיעה של המשב"ק, ואז בביקור תקדימי של הרבי • 'בחדרי' עם כל הפרטים והמשמעויות

הרבי מגור וליצמן בפגישה בצרפת. צילום: ארכיון
הרבי מגור וליצמן בפגישה בצרפת. צילום: ארכיון



הביקור הנדיר שמסעיר את המעצמה החסידית: ראשוני משכימי הקום הקבועים בבית המדרש הגדול של חסידות גור בירושלים - הקמים מידי יום בשעה 5:00 לפנות בוקר, הופתעו לראות אתמול את סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, בשבילם 'יענקל', מסתובב בבית המדרש עם "שטע'ק שיך אמריקאיות" (נעלי בית ידועות, שאותם נועלים הבחורים בגור המעוניינים לחוש 'חשובים'. מ.ו.). 

למרות שהדבר היה נראה מוזר, איש מבני החסידות לא חשב שסגן שר הבריאות הגוראי החליט ביום בהיר לנעול סתם כך נעלי בית בבית המדרש הגדול, ולכולם היה ברור שמשהו מסתתר כאן.

ואז, בשעות הצהריים, כששמעו ראשוני החסידים שרבם הגדול הגיע באורח פלא לבקר את ליצמן בביתו שברחוב אבן האזל - הם הבינו מדוע הוא נעל נעלי בית בבוקר והתמונה כולה - התבהרה: סגן השר לא חש בטוב ובאופן יוצא דופן הרבי בא לבקרו.

עד מהרה, ה'ביקור חולים' של הרבי - הפך לשיחת היום בשטיבלאך הגוראיים בארץ ובעולם, זאת מכיוון שמדובר בביקור היסטורי, שבו הרבי מגור חרג ממנהגו והטריח עצמו להגיע לביתו של סגן השר בעיצומו של יום לביקור חולים.

ואז לפתע פתאום - הרבי דפק בדלת הבית

"הרבי כמעט ואינו יוצא לאירועים מלבד מה שהכרחי כגון סידורי קידושין, ניחומי אבלים וכדו'. שנים רבות הוא לא יצא לביקור חולים", אומר חסיד גור ל'בחדרי חרדים', למרות זאת הוא הפתיע אתמול את סגן השר ליצמן ואת למעלה מרבבת החסידים הסרים למרותו.

יצוין, כי ההפתעה הייתה כה גדולה - עד שהמשב"ק ר' לייבי פזינצבסקי התקשר לסגן השר ליצמן דקות אחדות קודם לכן, לשאול בשלומו (ולמעשה לוודא שהוא לא נח. מ.ו.) ואז לפתע פתאום - הרבי דפק בדלת הבית הפשוט ברחוב אבן האזל ונכנס לבדו, ללא ר' לייבי, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

בתחילה, כשהחלה השמועה אודות הביקור לעשות גלים, התקשו בחסידות לאמת אותה - האם אכן הרבי טרח לבקר את סגן השר, או שמדובר בפרסום שאין בו אמת. אולם כאמור, בעת שהדבר אומת - הוא הפך לשיחת היום בחסידות, כשגולת הכותרת היו הספקולציות באשר לתוכן השיחה בין הרבי לסגן השר.

אחד החסידים סיפר בשיחתו עם 'בחדרי חרדים': "הרי יענקל היה בבוקר כרגיל בבית מדרש ומן הסתם הוא שוחח או לפחות אמר שלום לרבי, והנה, בקושי עברו מספר שעות והרבי ניצל את ההזדמנות הראשונה לבקר אותו בביתו. עכשיו תבינו כמה הכרת הטוב יש לרבי שהוא חש ליענקל על היותו שליח נאמן".

"הביקור היה הפתעה גדולה מאוד"

החסיד שתיאר את הדברים הוסיף ל'בחדרי חרדים": "הרבי גם היה בדרכו לבני ברק לנחם את הגרי"ג אדלשטיין, והיה מחושב על הדקות להספיק לחזור לקבלת קהל - ובכל זאת נכנס לביקור אצל יענקל. ללמדך כמה גדול מקומו של יענקל בגור".

חסיד גור נוסף אומר ל'בחדרי חרדים' כי "הביקור אמש היה הפתעה גדולה מאוד, והכרזת נאמנות של הרבי לסגן השר ליצמן", לדבריו, "אפילו בני הבית לא ידעו מהביקור. מדובר בביקור חריג שהפך לשיחת היום בחסידות כולה".

כזכור, במשכן הכנסת נערך אתמול (ראשון), טקס הענקת אות מגן שר הבריאות השנתי. אלא שמי שנעדר מהאירוע, היה חתן השמחה עצמו סגן שר הבריאות ליצמן, שמסר כי נמנע מלהופיע מאחר שלא חש בטוב.

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, אמר בפתח נאומו: "אין מה להיכנס לפאניקה, שוחחתי הבוקר עם סגן השר ליצמן, הוא לא גוסס, רק קצת חש ברע. אני מצטרף לאיחולי ההחלמה שישוב בקרוב לפעילות מלאה. הוא עושה עבודה נפלאה".
האדמור מגור יעקב ליצמן תעלומת נעלי הבית הכרזת נאמנות ביקור חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד