י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

המטריד הסדרתי ייחקר - רק בזכות פייסבוק

צעירה חרדית שהתלוננה במשטרה כנגד מטריד סדרתי, שנגע בה ובנשים רבות אחרות, התבשרה כי החקירה נסגרה • רק לאחר שפרסמה את הדברים ברשת החברתית, הכריזו במשטרת ישראל על פתיחת החקירה מחדש

החשוד, כפי שנקלט במצלמות האבטחה
החשוד, כפי שנקלט במצלמות האבטחה



השיימינג למשטרה עובד? חרדית תושבת ירושלים פרסמה ברשת החברתית כי אדם בלבוש חרדי הטריד אותה בחנות למכשירים כתיבה ברחוב בר אילן בירושלים. להפתעתה הרבה, תוך יממה נסגר התיק, ואז נפתח מחדש לאחר הפרסום ברשת.

הצעירה, דבורה זילברשלג, סיפרה בפרסום כי: "התעמקתי במוצר מסוים ופתאום אני מרגישה משהו ממש צמוד מאחוריי, הסתובבתי וראיתי גבר חרדי עם חליפה וחשבתי לעצמי שזה בטח בטעות והמשכתי בשלי. כשהגעתי לקופה ועמדתי בתור שוב אני מרגישה שמשהו נכנס לטריטוריה שלי והסתובבתי בעצבים ואותו חלאה זז הצידה. התחבטתי אם אני מרגישה נכון ו'לטפל' בו, או שאולי זה דמיונות שלי ואני הולכת לבייש בנ"א סתם? בנתיים הגיע התור שלי, שילמתי ויצאתי".

זילברשלג המתינה למטריד מחוץ לחנות, שם ממוקמת תחנת אוטובוס. כשיצא, הבחינה בו כשהוא מתקרב לאשה אחרת עם עגלה, "מאט מעט, ואז עובר ממש ממש צמוד אליה, וגם מזיז את היד שלו לכיוונה. עכשיו כשהייתי בטוחה התחלתי ללכת לקראתו במהירות, אבל הנבל קלט אותי וקפץ לאוטובוס שבדיוק סגר את דלתותיו ונסע", כתבה.

בעקבות כך, נכנסה הצעירה שוב לחנות, וביקה לראות את מצלמות האבטחה. "ברבע שעה שהסוטה היה בחנות הייתי רק 1/4 קורבנות והחלטתי לגשת עם זה למשטרה שלקחה את התלונה והבטיחה לטפל".

זילברשלג ניגשה לתחנת משטרה והגישה תלונה, אך למחרת דיווחה: "שרפתי שעתיים בתחנת המשטרה וסיפרתי להם שיש מצלמות בחנות ורואים את החשוד נוגע בי, בעוד אשה, שתי נערות ונצמד לילדה קטנה. היום קיבלתי הודעה שהתיק נסגר כי הם לא מכירים את החשוד".

היא לא התייאשה ופנתה לבעל העסק, שסיפר כי בחנותו "המשטרה לא דרכה, ולא ראתה בכלל במי מדובר". מי שכן הגיע לבקר בחנות, היה המטריד עצמו, כשבעל החנות מזהה ומגרש אותו בבושת פנים. "להתלונן אין טעם" כתבה הצעירה, "חבל על הזמן שלכן".

לאחר פרסום העובדה כי התיק נסגר ללא שהמשטרה ביצעה לכאורה פעולת חקירה מינימלית של צפייה במצלמות האבטחה, העניין פורסם גם בכלי התקשורת, ובעקבות כך המשטרה פתחה מחדש את תיק החקירה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "עם קבלת התלונה במשטרה נפתחה חקירה. לאחר בחינה נוספת של קצין החקירות הממונה על החקירה הוחלט להוסיף ולחקור את המקרה. מטבע הדברים איננו מפרטים אודות חקירות מתנהלות אולם נציין כי במסגרת החקירה בוצעו ועוד יבוצעו מגוון פעולות חקירה במטרה להגיע לחקר האמת".
מעשים חמורים תלונה במשטרה סגירת תיק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד