י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בגלל חשדות: החשבון של ארגון הצדקה הוקפא

חשבון הבנק של ארגון צדקה חרדי מפורסם באנגליה הוקפא, לאחר שמנהליו נחשדו ברישומים כוזבים, מינויי קרוב משפחה, והעברת כספים ונכסים על שמם

צילום אילוסטרציה: מרים אלסטר, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: מרים אלסטר, פלאש 90



הרשויות בבריטניה פרסמו כי ארגון צדקה חרדי חשוד באי דיווח אמת, הארגון נחשד ברישומים כוזבים, בנוסף, ראשי הארגון חשודים שדאגו לקרובי משפחה לנכסים ולכספים.

הרשויות בבריטניה הקפיאו את החשבון של ארגון הצדקה החרדי שמקדם נושאי דת.

המשרד לוועדות הצדקה הרשמיות בבריטניה, הקפיא את החשבון של הארגון, לאחר שגייס יותר מ -700,000 ליש"ט (כמיליון וחצי שקלים) ב-2016, ורשום כמחזיק בנכסים בשווי של יותר מ-6.5 מיליון ליש"ט. כך מסרה ועדת הצדקה בסוף השבוע בבריטניה.

הוועדה הקפיאה את החשבון ואת הפעילות בחשד לאי חלוקת הכסף בצורה חוקית, בנוסף הוועדה מסרה כי היא חוששת גם כי שלושה מהנאמנים בדריקטוריון הם קרובי משפחה, ובשמונה מתוך תשע חברות הבת של העמותה, בן משפחה עומד בראשם.

החקירה נפתחה ב-27 במרץ השנה, בשנה שעברה פנתה הוועדה למנהלי העמותה החרדית והודיעה להם כי הם מתנהלים בניגוד לחוקים, אנשי ארגון הצדקה הודיעו שיטפלו בכל הבעיות, אך הרשויות חשדו שהדברים לא מתנהלים כראוי ופתחו בחקירה, ועל פי הפרסומים ביממה האחרונה בכלי תקשורת בבריטניה, נמצא לכאורה שכספים נעלמו או שעברו לחשבונות עלומים.

הרשויות ציינו כי על אף שפעילותה העיקרית של קרן הצדקה היא הענקת מענקים לארגוני צדקה אחרים, אין מדיניות מוסכמת רשמית של קבלת מענקים. לכן לא ברור כיצד נבחרים המוטבים, האם מתבצעת בדיקת קרובי משפחה.

כאמור, חשבון הבנק של העמותה הוקפא, והוא בבדיקה, עד להתבהרות הדברים. יצוין כי עד כה אין עצורים בפרשה.
מינוי מקורבים ארגון צדקה חשבון בנק הקפאת חשבון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד