י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הפרשן הבכיר רומז: שגב נחטף על ידי המוסד והוטס לישראל

האם סוכני מוסד חטפו את השר המרגל והביאו אותו לישראל, כדי להעמידו לדין? כך רומז הבוקר הפרשן הבכיר של אתר ynet, בציוץ בחשבון הטוויטר שלו

אטילה שומפלבי. (מתוך טוויטר)
אטילה שומפלבי. (מתוך טוויטר) צילום: מתוך טוויטר



ההד התקשורתי בעולם מחשיפת פרשת השר המרגל, לא יורד מסדר היום בתקשורת העולמית, אתמול סיקרה התקשורת העולמית את הסיפור בצורה רחבה ומלאה, כל ערוץ שמכבד את עצמו הביא פרשנים ומומחי ביטחון שישפכו קצת אור על הסיפור.

כזכור, אתמול נחשף כי השר לשעבר ממפלגת 'צומת' גונן שגב, שריצה בעבר עונש מאסר בישראל בגין ניסיון הברחת סמים, ביקר פעמיים במדינת האויב - איראן ומסר מידע לסוכני מודיעין איראנים, מדינה שמצהירה בריש גלי שהיא רוצה להשמיד את ישראל.

בעוד ההד התקשורתי ממשיך ולא יורד מסדר היום, הפרשן הפוליטי הבכיר של Ynet ומגיש בכיר באתר, אטילה שומפלבי, הפתיע הבוקר את 83,000 עוקביו בטוויטר וצייץ: "‏לא מומחה למעצרים בינלאומיים, אבל יש לי תחושה שאת גונן שגב לא עצרו שוטריה המצויינים של גיניאה המשוונית אלא בחורינו המצויינים אף יותר".

בציוץ נוסף כתב אטילה: "‏לא בכל יום מסכימה מדינה ריבונית שאנשיה של מדינה אחרת יפעלו בחופשיות בין גבולותיה ויעשו כמעט מה שבא להם".







הפרשן רומז בעצם כי בוצע מבצע חטיפה, בדומה למבצע חטיפתו של הרוצח הנאצי אדולף אייכמן שכידוע נחטף ב-1960 מארגנטינה והובא למשפט בישראל.

'בחדרי חרדים' פנה לאטילה לקבל תגובה על הציוץ המפתיע, "האם יש סיכוי שסוכני מוסד הם אלו ששלפו את גונן שגב מאפריקה".

תגובתו של אטילה היתה "די לחכימא ברמיזא".

בתוך כך, שרת המשפטים איילת שקד הגיבה הבוקר (שלישי) על המעצר של שגב ואמרה; "ממה שפרסמו, עולה כתב אישום חמור מאוד. אם הוא יורשע - הוא יישב שנים רבות בכלא".

גם שר החינוך בנט הגיב הבוקר בראיון לגל"צ ואמר כי הוא "מקווה שגונן שגב יירקב בכלא. אין דבר בזוי יותר מבגידה במדינה שלך".

עדות מעניינת אודות אורח חייו וסגנונו של שגב, פורסמה ב-ynet מהשחקן לשעבר ‏גדי סבן, שישב בכלא על פשעים שונים, וישב באותו תא בכלא עם השר לשעבר שגב: "הוא עצבן את כולם, הוא היה בטוח שהוא חכם מכולם. עפו לעברו כמה ונטילטורים".




"לא הופתעתי מההאשמות. גונן הוא גונן, פעם בוגד – תמיד בוגד. בזמנו הוא בגד בבוחריו בלי למצמץ. הבדידות גורמת דברים שאי אפשר לשער". כך אמר הבוקר ח"כ לשעבר משה פלד, שהיה חבר מפלגתו של גונן שגב, לאריה גולן ברשת ב'.

כזכור, אתמול הותר לפרסום כי בחודש מאי 2018 נעצר על ידי שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל השר וחבר הכנסת לשעבר, גונן שגב, בחשד לביצוע עבירות של סיוע לאויב במלחמה ובריגול נגד מדינת ישראל.

בתום החקירה, ביום שישי הגישה פרקליטות מחוז ירושלים נגד שגב כתב אישום לבית המשפט המחוזי בירושלים בגין עבירות אלו וכן בגין ריבוי עבירות של מסירת ידיעה לאויב. כתב האישום אושר בידי היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה.

שגב מונה בינואר 1995 לתפקיד שר האנרגיה והתשתיות בכנסת ה-13, במפלגת "צומת", אותה הקים רפאל איתן. בשנים האחרונות התגורר בניגריה, הגיע לגיניאה המשוונית במהלך חודש מאי 2018. שגב הועבר לישראל על פי בקשת משטרת ישראל, לאחר שגינאה המשוונית סירבה להתיר את כניסתו לשטחה על רקע עברו הפלילי.

שגב נעצר לחקירת השב"כ והמשטרה מיד עם הגעתו לישראל, לאחר שנאסף מידע שהצביע על חשד כי שגב מקיים קשרים עם גורמי המודיעין האיראני ומסייע להם בפעילותם נגד מדינת ישראל.

בחקירה בשב"כ ובמשטרה התברר כי שגב גויס ופעל כסוכן מטעם המודיעין האיראני. החקירה העלתה כי בשנת 2012 נוצר קשר בין שגב לבין גורמים מהשגרירות האיראנית בניגריה, ובהמשך אף הגיע פעמיים למפגשים באיראן עם מפעיליו, תוך שזהותם כאנשי מודיעין הייתה ברורה לו.

החקירה העלתה כי שגב נפגש עם מפעיליו האיראניים ברחבי העולם, בבתי מלון ובדירות אשר להערכתו משמשות לפעילות חשאית איראנית. שגב אף קיבל מערכת תקשורת חשאית להצפנת המסרים בינו לבין מפעיליו.

עוד התברר בחקירה, כי שגב העביר למפעיליו מידע הקשור למשק האנרגיה, לאתרים ביטחוניים בישראל, למבנים ולבעלי תפקידים בגופים מדיניים וביטחוניים, ועוד.

כדי לעמוד במשימות שקיבל ממפעיליו האיראניים קיים שגב קשרים עם אזרחים ישראליים הקשורים לתחום האבטחה, ביטחון ויחסי החוץ של ישראל. שגב פעל כדי לקשר חלק מהאזרחים הישראלים לגורמי המודיעין האיראני, תוך שהוא מנסה לשטות בהם ולהציג את הגורמים האיראניים כגורמים עסקיים תמימים.

לבקשת שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, נעתר בית המשפט והתיר לפרסום את הפרטים האמורים ועל יתר פרטי הפרשה הוטל צו איסור פרסום.

עורכי הדין אלי זהר משה מזור ממשרד גולדפרב זליגמן, באי כוחו של השר לשעבר, מר גונן שגב: "אנו מלווים את מר שגב החל ממועד הגעתו ארצה לפני כחודש ימים. לאחרונה הוגש כתב אישום. פרטיו ברובם חסויים לבקשת המדינה. כבר בשלב ראשוני זה ניתן לומר, כי הפרסום שהותר משווה לדברים חומרה יתרה, על אף שמתוך כתב האישום, שפרטיו המלאים נותרו כאמור חסויים, מצטיירת תמונה שונה".



פרשת השר המרגל גונן שגב אטילה שומפלבי ריגול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד