י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בעל תשובה ביצע מעשים חמורים בבתו - וייכלא לשבע שנים

שבע שנות מאסר נגזרו על אב שביצע מעשים חמורים בבתו ותקף את אשתו וילדיו הקטנים. המקרים המזעזעים נחשפו לאחר שהילדה שעברה פגיעה חמורה מאביה בגילאי 11-12 סיפרה זאת לבת דודתה

נאשם בבית משפט. צילום אילוסטרציה: פלאש 90
נאשם בבית משפט. צילום אילוסטרציה: פלאש 90 צילום: פלאש 90



וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ: שבע שנות מאסר נגזרו על אב שהתעלל קשות בבתו ותקף את אשתו וילדיו הקטנים.

כבן 50 תושב אזור המרכז, נשלח היום לשבע שנות מאסר. מדובר באב ל-11 ילדים, שהגדול שבהם בן 23.

על פי האישום הראשון, במהלך השנים 2015-2016 נהג לפגוע בבתו שהייתה בת 11-12, בין היתר לאחר סעודת ליל שבת כשהוא היה מבושם ושתוי. על פי האישום השני, מאז שנת 2009 ועד 2016 נהג לצעוק על ילדיו הקטנים, לקלל אותם, להכות אותם בכל חלקי גופם, בין היתר גם באמצעות חגורה ומקל. זאת, כל פעם ש"התחצפו, התנהגו באופן שלא השביע, או רבו זה עם זה".

לילדיו נגרמו סימני חבלה אדומים ומכאוב בחלקי גופם השונים, כתוצאה ממעשי אביהם. בחלק מהמקרים, הוא ביצע את המעשים כשהוא תחת השפעת אלכוהול. במהלך השנים 2009-2016 בעשרה אירועים מסויימים, היכה את 7 ילדיו הקטנים, עקב התחצפות או התנהגות שלילית.

על פי האישום השלישי, בליל שבת במהלך שנת 2013, שתה לשוכרה ובעקבות כך אשתו עברה לישון בחדר הילדים יחד עם בנה התינוק. הנאשם התרגז, לקח את התינוק בכוח מידי אשתו, החזיק אותו באמצעות החולצה כך שהתינוק נותר תלוי באוויר. אשתו החלה לצעוק ודרשה ממנו להפסיק, אז הניח את התינוק וסטר לאשתו.

המקרים המזעזעים נחשפו לאחר שהילדה שעברה פגיעה חמורה מאביה בגילאי 11-12 סיפרה זאת לבת דודתה ומשם הדברים הגיעו לאמא שלה, לשירותי הרווחה שלחקירה שנפתחה. "נראה כי היא רוצה למחוק את שקרה ואת אביה מחייה, אך היא אינה מצליחה", נכתב בתסקיר המבחן, על הילדה. "כאב הפגיעה גורם להצפה נפשית, ונראה כי המצוקה הרגשית שאיננה ניתנת להכלה, עוברת המרה לתחושת עצבנות וזעם, רצון להתנתק ולהיעלם".

פרקליטות מחוז מרכז ביקשה לקבוע את מתחם הענישה, בין שבע שנות מאסר לעשר - רק על המעשים שביצע בילדה. באשר למעשים שביצע ביתר בני המשפחה, ביקשו לקבוע מתחם ענישה של 2-4 שנים נוספות. "הנאשם הנהיג משטר של אלימות 'שוטפת' כדרך לניהול ביתו, וזאת כתגובה להתנהגותם של הילדים אשר לא השביעה את רצונו" אמרו בפרקליטות.

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי פרקליטו של הנאשם, הגיש לבית המשפט אסופת מסמכים שדיברו בזכותו של הנאשם כמי שלומד תורה, מלמד תורה ומקדיש את זמנו לזולת. עוד אמר כי הנאשם סבל רבות בילדותו, גדל ללא אם ועבר התעללות מצד אביו. מחוות דעת הפסיכיאטר מתברר כי הנאשם מוכר למערכת הפסיכיאטרית. לדברי הנאשם, הוא אובחן בעבר כסובל מסכיזופרניה, וכך גם התרשם הרופא.

לדבריו עורך הדין, מתחם העונש אמור להיות בין שנתיים לארבע, על כלל האישומים והמעשים בה הודה. הנאשם בעצמו אמר לבית המשפט כי הוא מתחרט על מעשיו ובמיוחד על התנהגותו כלפי בתו בגיל 11-12 והנזק והסבל שגרם לה. הוא סיפר עוד כי עבר תאונה קשה, שבעקבותיה גם הפך לאדם דתי.

סגן נשיא בית משפט המחוזי מרכז, השופט מנחם פינקלשטיין, התייחס לטענה של העו"ד כי המעשים ברובם נעשו כאשר הנאשם היה שתוי ושיכור, ואמר "איננו סבורים שהעובדה שהמעשים נעשו לאחר שתיית משקאות משכרים צריכה לגרוע מחומרת המעשים".

השופטים קבעו את מתחם הענישה בין שש שנות מאסר ל-10.5. הם התחשבו בכך שהנאשם הודה במסגרת הסדר טיעון, כך שאשתו וילדיו לא היו צריכים להתעמת שוב עם המעשים שבוצעו בהם. בנוסף התחשבו גם בכך שכבר בחקירתו הראשונה במשטרה הודה בחלק מהמעשים.

בסוף הדיון נגזרו על הנאשם שבע שנות מאסר בפועל, שנת מאסר על תנאי, וכן פיצוי של 100 אלף ש"ח לבתו שעברה התעללות קשה וחמורה ממנו כשהייתה בת 11-12.
מעשים חמורים בעל תשובה תקיפה חמורה מאסר בפועל וביערת הרע מקרבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד