י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חברות התעופה הישראליות הודיעו: לא נתמזג

שבועות ספורים אחרי שהוגשה תשובת הממונה על הגבלים עסקיים לעררים על התנגדותו למיזוג ביניהן, הודיעו החברות אל על וישראייר כי הן מוותרות על העררים מטעמן

מטוסי אל על וישראייר. צילום: משה שי, פלאש 90
מטוסי אל על וישראייר. צילום: משה שי, פלאש 90



שבועות ספורים אחרי שהוגשה תשובת הממונה על הגבלים עסקיים לעררים מטעם אל על וישראייר על התנגדותו למיזוג ביניהן, הודיעו היום חברות התעופה הישראליות כי הן מוותרות על העררים מטעמן.

אל על וישראייר הודיעו היום (רביעי) לבית הדין להגבלים עסקיים על כך שהן מושכות את העררים שלהן על החלטת מ"מ הממונה על הגבלים עסקיים שלא לאשר להן להתמזג.

כזכור, בינואר 2018 התנגד מ"מ הממונה על הגבלים עסקיים לעסקת המיזוג בין אל על לישראייר. ההתנגדות נבעה משני נימוקים: החשש לפגיעה בתחרות פוטנציאלית מצד אל על בקווי התעופה ממרכז הארץ לאילת; וכן החשש להגדלת תמריציה של אל על לדחוק את ארקיע באמצעות שירותי הביטחון שבהם אל על הינה מונופול מוכרז.

אל על וישראייר התנגדו להחלטת מ"מ הממונה, ועררו על החלטתו לבית הדין. בין היתר טענה אל על כי לא היה בכוונתה להיכנס לקווי התעופה לאילת וכי הדבר אינו כדאי עבורה. בתשובת הממונה לערר הוצגו ראיות על כוונתה ופעולותיה של אל על להיכנס כשחקנית לשוק הטיסות לאילת.
שבועות ספורים אחרי הגשת תשובת מ"מ הממונה, שעות ספורות בטרם דיון מקדמי בבית הדין להגבלים עסקיים שהיה קבוע בתיק, הודיעו חברות התעופה כי אינן עומדות עוד על הערר מטעמן, ובהתאם להחלטת מ"מ הממונה לא יתמזגו.
אל על ישראייר חברות תעופה רשות ההגבלים העסקיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד