י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

המטפלת: ההורים כבר מתייחסים אלי כחשודה

סיפורי הזוועה במעונות הופכים כל מטפלת לחשודה בפוטנציה. ח"כ ינון אזולאי ומטפלת אחת מבקשים להזכיר לנו: "רוב המטפלות עושות עבודת קודש"

צילום: Pixabay
צילום: Pixabay צילום: pixabay



הסיפורים שנחשפו בשבועות האחרונים, על התעללות בפעוטות ותינוקות חסרי ישע במעונות ובמשפחתונים, מטלטלים את לב כל ההורים, הקמים בבוקר ונאלצים - למרות החששות הכבדים - לשלוח את ילדיהם למטפלות.

הצעות החוק החדשות, העולות מדי כמה ימים ומנסות למנוע את התופעות הקשות, משכיחות מאתנו שרוב רובן של המטפלות והגננות הן בעצם מסורות מאוד, דואגות מאוד ואכפתיות לילדינו.

"אני מגיעה בבוקר לעבודה בתחושה קשה מאוד", סיפרה אסתר, מטפלת במעון בירושלים, ל'לובי נשי'. "ההורים, שעד לא מזמן היו נחמדים מאוד, היום מתייחסים אלי כאל חשודה בפוטנציה במקרה הטוב וכאל אשמה כבר במקרה הרע. כל מכה שקיבל אחד הילדים בשבועות האחרונים, הפכה אותי למתעללת, אמא אחת שאלה אותי האם אני שמה לילדים שמיכה על הראש בזמן השינה ואחת אחרת קפצה לביקור פתע באמצע היום בתחילת השבוע האחרון".

"אני לא מטפלת מתעללת, אני מבטיחה שאני לא מכה", אומרת אסתר את המובן מאליו. "אבל השבועות האחרונים הפכו אותי ואת חברותי לנשים רעות, מכות או מקללות, כשכל מה שאנחנו עושות זה להגיע בבוקר, לטפל בילדים המתוקים שלכם ולאהוב אותם בשעות שאתן או אתם בעבודה. אין ספק שמדובר בתחושה לא פשוטה".

ח"כ ינון אזולאי נשא היום נאום במליאת הכנסת וביקש להזכיר לנו, אל תשכחו, רוב המטפלות לא נשים רעות. "רובן המוחלט של המטפלות עושות עבודת קודש במסירות ובנאמנות", הדגיש ח"כ אזולאי.


ח"כ אזולאי נואם במליאת הכנסת

יחד עם זאת, ביקש ח"כ אזולאי להבהיר כי על מדינת ישראל לקחת את המושכות בידיים ולפקח על הילדים, וביקש משר הרווחה להרים את הכפפה.

"כיום ישנם כשלוש מאות וחמישים אלף ילדים במסגרות לא מפוקחות, אני קורא לממשלת ישראל לעשות הכל על מנת לפקח גם על שלומם של ילדנו", אמר חבר הכנסת. "ההצעות של חוקים שונים באגף המעונות חשובים, אך עולים מיליארדים למדינה. קודם נתחיל בדברים הקטנים - כמו דרישות בטיחות וכן תעודה מסייעת אחת לפחות בכל כיתת מעון".
מעון גן התעללות מטפלת ינון אזולאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד