י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ההקלטה שתזעזע את הפלג: עסקנים מנהלים, אין מועצת ואין כלום

בהקלטה דרמטית שנחשפת לראשונה ב'בחדרי', נשמע הגרב"צ בורודיאנסקי, מחברי 'מועצת' הפלג הירושלמי, כשהוא מאשים "חבורת עסקנים" בהשתלטות על ניהול העניינים בפלג, תוך מידור של גדולי התורה, ומביע חשש: "זה יכול לשבור את הציבור"

הפגנה של הפלג. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הפגנה של הפלג. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



רעידת אדמה בפלג הירושלמי: הגאון רבי בן ציון בורדיאנסקי, מראשי ישיבת 'קול תורה' וחבר מועצת גדולי עולם התורה של הפלג, מספר בהקלטה שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים' ונחשפת כעת לראשונה, על הנעשה בתוככי הפלג לאחר הסתלקותו של הגר"ש אויערבך זצ"ל.

כזכור, לאחר הסתלקותו של הגר"ש זצ"ל מונתה מועצת רבנים חדשה, תחת השם "מועצת גדולי עולם התורה", בה חברים 12 מגדולי ישראל וראשי הישיבות. אלא שכעת מתברר כי לא הכל מתנהל כשורה מתחת לפני השטח, בפורום הבכיר ביותר של הפלג הירושלמי.

בהקלטה, שנחשפת הערב במהדורת חצות ב'קו החרדי', נשמע הגרב"צ מספר על אופן קבלת ההחלטות בהנהגת הפלג, כשהוא מאשים "חבורת עסקנים" בניהול העניינים ללא ציות לחברי ה'מועצת', כשהוא משתמש במילים חריפות במיוחד, העשויות לערער את אמון הציבור בדרך קבלת ההחלטות המשמעותיות ביותר המוצגות ככאלו שיצאו היישר משולחן ה'מועצת'.

'בחדרי חרדים' מגיש את התמלול המלא מההקלטה הדרמטית, הצפויה להסעיר את הרוחות בפלג ובציבור החרדי בכלל.

שואל: יצאה עכשיו הקלטה שהולכת להיות הפגנה מול הבית של גפני על דעת רבותינו, וזה לא היה הקול הקבוע שמדבר בכרוז. יש הוראה כזאת לצאת להפגין מול הבית של גפני, או שהרב לא יודע?

הגרב"צ: לא.

שואל: אין הוראה כזאת?

הגרב"צ: לא, מה זה כן, אני לא.. אני לא בעלים לדעת, אני בעלים לדעת מה זה לא. רק אולי רבותינו זה מישהו אחר. אבל אם רבותינו הכוונה ה'מועצת', אז זה לא. אם מישהו אחר כלול ברבותינו, אני לא יכול להגיד...

שואל: זה לא על דעת ה'מועצת'?

הגרב"צ: לא, לא.


ההקלטה המסעירה - האזינו



שואל: טוב שהרב אומר, כי הציבור מבולבל.

הגרב"צ: תשמע, יהיו מבולבלים מאוד, בגלל שהכל מתנהל ככה בצורה פיראטית. אין כאן... על כל פנים, העסקנים מנהלים את הדברים וזהו. אין רבותינו, אין 'מועצת' ואין כלום. זה לא שאין מועצת, יש. אבל זה לא מתחבר לכלום, בגלל שהם לא מתחברים ל'מועצת', אלה שעובדים לא מתחברים ל'מועצת'.

שואל: גם בעיתון מה שכתוב זה לבד, בלי דעת ה'מועצת'?

הגרב"צ: נכון, תלוי מה. כשהיה גילוי דעת, קול קורא מה'מועצת', אז זה היה מה'מועצת'. אבל דברים אחרים... האמת היא שלא נוח לי להגיד, בגלל שאני, עדיין לא הגענו למסקנה לפרסם את זה. בגלל שאני לא רוצה לקלקל, כי בסך הכל צריך שימשיך. אבל שימשיך טוב, צריך באמת שהם יתפסו שזה לא מצב.

שואל: ור' שמואל דויטש ור' צבי פרידמן, זה כן הולך ביחד אבל?

הגרב"צ: זה גם לא, אבל אני לא רוצה להגיד. גם לא.

שואל: ר' צבי פרידמן כן נותן גיבוי לנתי גרוסמן?

הגרב"צ: אני לא יודע, גם זה אני לא בטוח. אני לא בטוח, אני לא יכול לדעת. לא יודע, נורא לא נח לי לדבר. מקווים אולי זה עוד ישתנה, אולי הם יבינו שזה לא טוב. זה לא נתי גרוסמן, זה כל חבורת העסקנים, שהם חושבים שהם יודעים את דעתו של מרן וזהו. ולכן אסור לי להגיד, כי זה יכול לשבור את הציבור. ואנחנו עכשיו בשלב שמתחבטים מה לעשות. לא רוצים לשבור את הציבור, אז מתחבטים מה לעשות.

ההקלטה באדיבות 'הקו החרדי' - 0799425802

הגאון רבי בן ציון בורדיאנסקיצילום: הגאון רבי בן ציון בורדיאנסקי
הגאון רבי בן ציון בורדיאנסקי



הפלג הירושלמי רבי בן ציון בורדיאנסקי מועצת גדולי עולם התורה הקלטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד