ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

התאונה המחרידה של ישראל ואלישבע: כתב אישום חמור נגד הנהגים

כחודשיים וחצי לאחר האסון הכבד שהשבית את שמחת חג הפסח - עם מותם של חתן וכלה מאורסים בתאונת דרכים מחרידה, במהלכה עלה רכבם באש והם נשרפו למוות, הוגש כתב אישום נגד הנהג והנהגת שהיו מעורבים בתאונה צפויים להכנס למאסר ממושך

רכבם הבוער של הזוג המאורס בזירת התאונה.
רכבם הבוער של הזוג המאורס בזירת התאונה.



כחודשיים וחצי אחרי האסון המחריד: שני גויים שגרמו למותם של חתן וכלה חרדים, הואשמו בהריגה תחת השפעת סמים ואלכוהול, וצפויים לקבל עונש מאסר ארוך.

שני הנאשמים גבר ואשה, הואשמו במספר רב של סעיפים, כך שהעונש שלהם יהיה גבוה, הנאשמת תקבל עונש מאסר ארוך יותר מהנאשם השני, מאחר והיא עבריינית מועדת, שהשתחררה מוקדם מהצפוי על עבירות של גניבה, אלא שהשופט ריחם עליה, על אף שלא עמדה בתנאי השחרור וחזרה לכלא שוב. גם אחרי שחזרה לכלא היא שוחררה שוב על ידי השופט, שהביע חרטה לאחר התאונה על שחרורה. וטען כי הוא שיחרר אותה כדי לעזור לה להשתקם.

מהפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים', הנאשמת זאקיאה סטוארד מברוקלין בת 25, צפויה לקבל בין שמונה ל-25 שנות מאסר. היא מואשמת בשלושה סעיפים של רצח על ידי רכב, שני סעיפים של הריגה, ארבעה סעיפים של תקיפה, סעיף אחד של הריגה על ידי רכב, נהיגה ברכב תחת השפעת אלכוהול ונהיגה ברכב תחת השפעת סמים.

הנאשם השני, ראמל וואטקינס בן 35 גם הוא מברוקלין, ללא עבר פלילי, נאשם באישומים פחותים מהאשה. הוא מואשם בשני סעיפים של הריגה, ארבעה סעיפים של תקיפה, ובנהיגה מסוכנת - הוא צפוי לקבל עונש של עד 15 שנות מאסר.

בעוד כחודש צפוי משפטם של השניים להתחדש.



מה שנותר מהרכב. (באדיבות המצלם)צילום: מה שנותר מהרכב. (באדיבות המצלם)
מה שנותר מהרכב. (באדיבות המצלם)


כזכור, בחול המועד פסח האחרון אירע אסון מחריד, כאשר החתן ישראל לוין ז"ל וכלתו אלישבע קפלן ע"ה, נהרגו בתאונת דרכים קשה בקווינס שבניו יורק, לאחר שמכונית נכנסה בהם.

חמש מכוניות היו מעורבים בתאונה הקשה, שאירעה לפנות בוקר ביום שלישי של חול המועד פסח, כתוצאה מעוצמת הפגיעה, רכבם של החתן והכלה עלה באש והם נלכדו בתוכו מבלי יכולת להחלץ ממנו. הרכב בער זמן רב עד לבואם של כוחות החילוץ.


(תיעוד: הרכב בוער.)

החתן ישראל לוין ז"ל הינו בנם של הרב ישעיהו וליבה לוין משכונת פלטבוש בארה"ב, הכלה אלישבע ע"ה, היא בתו של הרב יואל קפלן מפארקווי, שבלונג איילנד - ארה"ב, השמש כמנהל הישיבה לצעירים 'דרכי תורה' וחזן בית הכנסת 'דרכי שלום' בלורנס.



הנהג ראמל ווטקינס על רקע זירת התאונה.צילום: הנהג ראמל ווטקינס על רקע זירת התאונה.
הנהג ראמל ווטקינס על רקע זירת התאונה.


כפי שדווח אז ב'בחדרי חרדים', הזוג המאורס נסעו ברכבם ממונסי, לכיוון בית הוריה של הכלה שבלונג איילנד, משבוששו להגיע וגם לא ענו לשיחות, התקשרו הורי הכלה המודאגים לארגון "חברים" במונסי וסיפרו כי בתם היתה אמורה לחזור בלילה הביתה והיא לא הגיעה, והיא גם לא עונה להם בטלפון. כך גם החתן לא עונה לטלפון.

מתנדבי הארגון סרקו את המידע אודות תאונות דרכים בתוואי הדרך בו הם נסעו, כך גם המתנדבים והמשטרה עקבו אחר נסיעת הרכב דרך מכשיר איכון המותקן ברכב, וגילו לפי הצלבת הנתיב עם המידע, כי הרכב היה מעורב בתאונה בסביבות השעה 01:15 לפנות בוקר בקווינס.

המתנדבים התקשרו למשטרה המקומית, ושם התברר להם הגרוע מכל, כי אכן התרחשה תאונה ובני הזוג שהיו ברכב, אינם בין החיים.

המשטרה המקומית התקשתה בזיהוי ההרוגים, ורק לאחר קישור הקצוות התבררה זהותם. ארגון 'חברים' במונסי התקשר לארגון הצלה בניו יורק, כדי להודיע להורים על הבשורה הטראגית.

בתחילת החקירה עלה חשד כי הנהגים ערכו ביניהם תחרות תחת השפעת סמים או אלכוהול, ובמהלך המירוץ הם איבדו שליטה על רכביהם ונכנסו בעוצמה ברכב בו נסעו הזוג המאורס. הפגיעה היתה כה קשה, רכבם של בני הזוג עלה באש, ולא נותר להם כל סיכוי לשרוד.

אט אט התבררו פרטים נוספים אודות הנהגת מבין השניים, אשר גרמו למותם הטראגי של החתן והכלה - היא עבריינית סידרתית.

כפי שדווח לפני כמה שבועות ב'בחדרי חרדים', חודש לפני קרות התאונה, שופט בברוקלין עשה הכל כדי שהנהגת העבריינית תצא מהכלא, היא ריצתה עד לאחרונה, עונש של שמונה חודשים בכלא, לאחר שלא הצליחה להשיג ערבות של 10,000 דולר, בגין גניבה שביצעה בסכום העולה על 3,000 דולר במזומן מכספת של מעסיקה לשעבר בארבעה הזדמנויות שונות.

הנהגת היתה צפויה לעונש מאסר של הרבה שנים אם היתה מורשעת, התביעה הסכימה על מאסר של בין שנתיים לשש שנים, אולם שופט בית משפט העליון בברוקלין, מאטאו סקיארינו, גילה כלפיה רחמים והחליט לשלוח אותה לתכנית לשיקום אסירים, אך הנהגת לא שרדה את תכנית השיקום ונפלטה ממנה, עקב כך, דרשה התביעה להחזיר אותה לכלא, אך שוב היה זה השופט סקיארינו שהתעקש לשלוח אותה פעם נוספת לתוכנית לשיקום אסירים.

הנהגת יצאה מבית המשפט לחופשי וחודש לאחר מכן הרגה את הזוג החרדי. בחקירתה הודתה כי עישנה סמים במשך כל אותו היום, היא הואשמה כאמור, בהריגה ובנהיגה בשכרות ותחת השפעת סמים. כשהיא נעצרה נמצאו ברשותה שישה ג'וינטים מוכנים לעישון.
תאונת החתן והכלה אסון ישראל לוין אלישבע קפלן כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד