י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

דרמה! נפלה הכרעה: שרה נתניהו תועמד לדין

דרמה של ממש בדקות האחרונות: היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הכריע כי אשת ראש הממשלה שרה נתניהו, תועמד לדין פלילי • כתב האישום הוגש נגדה ונגד מנכ"ל משרד ראה"מ בגין שורת עבירות פליליות • האישום: נתניהו קיבלה במרמה מהמדינה מאות ארוחות מוכנות, בשווי של כ-359,000 ש"ח

מנדלבליט ונתניהו. צילום: פלאש 90
מנדלבליט ונתניהו. צילום: פלאש 90



פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לפני זמן קצר (חמישי) כתב אישום נגד רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, ונגד סמנכ"ל מבצעים ונכסים במשרד ראש הממשלה, עזרא סיידוף, בגין עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים, ולגבי סיידוף גם עבירות זיוף בידי עובד ציבור, שנעשו בקשר למימון הוצאות פרטיות במעונות ראש הממשלה.

כתב האישום הוגש לאחר בחינת מכלול חומר הראיות ושקילת כל נסיבות העניין ולאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט לאמץ את המלצת פרקליטות מחוז ירושלים ואת המלצת פרקליט המדינה לדחות את טענות באי כוחה של נתניהו שעלו בשימוע, ולהעמידה לדין בגין המעשים והעבירות המיוחסים לה. במקביל, החליט פרקליט מחוז ירושלים - על דעת פרקליט המדינה, לדחות את טענות בא כוחו של סיידוף בשימוע, ולהעמידו לדין.

לפי המפורט באישום הראשון בכתב האישום, פעלה נתניהו, בצוותא חדא עם סיידוף, להשיג במרמה את מימון המשרד להזמנת מאות ארוחות ממסעדות, בשווי כולל של למעלה מ-350,000 ₪, תוך עקיפה מכוונת של הנהלים שאסרו להזמין ארוחות מוכנות במקביל להעסקת מבשלת במעון. זאת עשו באמצעות הצגת מצג שווא כלפי המשרד כאילו במעון לא מועסקת מבשלת, למרות שבפועל לאורך כל התקופה הועסקו במעון מבשלות.

הזמנת הארוחות המוכנות והשפים מהמסעדות נעשתה ממסעדות שונות ובהן – "איטליה הקטנה", "קווליר", "בצלים ותאנים", "שרתון פלאזה" ("לאונרדו" - שף שלום קדוש), "מחניודה" (שף אורי נבון), "ספרה" (שף ליאור חפצדי), "המוציא", "חוג'ה", "מפגש האש", "סושי רחביה" ו"קרן" (להלן – "המסעדות").

לעזרא סיידוף מיוחסים בכתב האישום מעשים ואישומים נוספים. כך, מיוחסות לסיידוף עבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים וזיוף בידי עובד ציבור, בקשר להעסקת שפים לאירוחים פרטיים, והעסקת מלצרים במעון הרשמי של רוה"מ, במסגרתן פעל לכך שיזויפו דוחות נוכחות וחשבוניות על מנת שיאושרו לתשלום על ידי משרד רוה"מ.

כמו כן, בקשר לפרשת החשמלאי, מיוחסות לסיידוף עבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וזיוף בידי עובד ציבור, שבוצעו על ידו על מנת לעקוף את החלטת הגורמים המוסמכים במשרד ראש הממשלה, שאסרה להיקשר עם חשמלאי מסוים לביצוע תיקונים במעון הפרטי של רה"מ. לפי כתב האישום, במסגרת פרשה זו, היטה סיידוף את הליכי המכרז וכן פעל במרמה לאישור תשלום על סמך פירוט כוזב של תאריכים ועבודות אותן ביצע כביכול החשמלאי.



פרקליטיה של שרה נתניהו, עוה"ד ד"ר יעקב וינרוט, ד"ר יוסי כהן ועמית חדד מסרו בתגובה להגשת כתב אישום, כי מדובר ב"כתב האישום מופרך והזוי".

לדבריהם, פעם ראשונה בישראל ובעולם שמעמידים לדין רעיית מנהיג על אוכל בחמגשיות. "לא היו פה שום מרמה והפרת אמונים או קבלת דבר במרמה או כל עבירה שהיא. רעיית ראש הממשלה שאינה עובדת ציבור, כלל לא הכירה את הנהלים ויצאה דוברת אמת בבדיקת פוליגרף כשנשאלה בעניין זה. רעיית ראש הממשלה היא לא זו שהזמינה את המזון והחמגשיות, אלא אב הבית לשעבר, עד המדינה מני נפתלי, כפי שהוא הודה בעצמו בבית המשפט בהרצליה".

בהתייחוסתם אמרו כי "משפחת נתניהו היא לא זו שצרכה את עיקר המזון והחמגשיות, אלא אנשים רבים אחרים, לרבות עובדי הבית. הסכום כולל גם אירוח אורחים רשמיים מהארץ ומהעולם, לרבות ארוחות דיפלומטיות עם מנהיגים שאמורות להיות ממומנות מתקציב אחר, ושגם אותן "הלבישו" על הגברת נתניהו".

מבחינתם האבסורד הגדול ביותר בכתב האישום, נובע מכך שהוא מתבסס על נוהל בלתי חוקי, שגם מי שכתב אותו מודה שהוא בלתי חוקי. "נוהל המבשלת נכתב בחטף על ידי שלושה פקידים חסרי סמכות, במיוחד עבור ראש הממשלה נתניהו, חמישה ימים בלבד לפני כניסתו לתפקיד ראש הממשלה במרץ 2009" הם טוענים.

לדבריהם, הנוהל מעולם לא קיבל את האישור הנדרש על ידי ועדת הכספים של הכנסת שהיא הגורם היחיד המוסמך על פי חוק יסוד הממשלה, לקבוע מה מותר ומה אסור במעון ראש הממשלה. "כתב אישום שמתבסס על נוהל לא חוקי, לא יכול להחזיק מים. לעומת זאת וועדת הכספים של הכנסת כן קבעה, בהתבסס על חוק יסוד הממשלה, שכל הוצאות הכלכלה של ראש הממשלה ומשפחתו במעון ראש הממשלה ישולמו על ידי המדינה, כפי שנקבע גם לגבי בית הנשיא".

עוד אמרו כי "לא רק שכתב האישום מתבסס על טענות שקריות ועל נתונים שגויים ומסולפים, הוא מתבסס כולו על נוהל פסול ובלתי חוקי שהוחל במיוחד עבור ראש הממשלה נתניהו ועבורו בלבד. כעת נוצרה הזדמנות להטיל אלומת אור על העובדות לאשורן. אנו בטוחים שבסופו של דבר הצדק, האמת וההיגיון ייצאו לאור" סיכמו.
שרה נתניהו אביחי מנדלבליט פרשת המעונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד