י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

גמילה מחיתול בלילה: איך עושים את זה?

שעות הלילה מציבות אתגר משמעותי בפני הורים שרוצים להתמודד בהצלחה עם התהליך של גמילה מחיתולים. מה עושים, מתי מתחילים ואיך מגיבים לפספוסים? הנה כל הטיפים החשובים

גמילה מחיתול בלילה: איך עושים את זה?



הורים לתינוקות משתמשים בשנת החיים הראשונה שלהם ב-7 חיתולים מדי יום. זה מצטבר סך הכל ל-6,400 חיתולים חד פעמיים בשנה, כאשר לפי סקר הפסולת של המשרד להגנת הסביבה מדובר על 6% ממשקל הפסולת המיוצרת בישראל.

במילים אחרות, לתהליך החשוב של גמילה מחיתולים יש השפעה דרמטית על איכות הסביבה, על איכות החיים של ההורים ועל המצב הפיננסי של המשפחה.

לאור האמור לעיל אין פלא שהורים רבים רק חולמים על הרקע שבו הם יתחילו את תהליך הגמילה מחיתולים לתינוקות ופעוטות.

עם זאת, תהליך הגמילה עצמו מורכב מהמון קשיים ואתגרים. אחד מהם בא לידי ביטוי בשעות הלילה ובשביל להתמודד איתו צריך להכיר כמה טיפים חשובים.

התהליך טבעי, התזמון לא: קודם כל, צריך לבחור עיתוי מתאים לגמילה ולהפריד בין המשמעות הפיזיולוגית והקוגניטיבית של גמילה בלילה לעומת גמילה ביום.

זמן הגמילה הוא בחירה של ההורים, כאשר האפשרויות נעות בין להתחיל לגמול בלילה יחד עם גמילת היום, לבין להתחיל את גמילת הלילה רק אחרי שהשגנו אחוזי הצלחה גבוהים בגמילת יום.

בפועל, רוב ההורים בוחרים באופציה השנייה ולאט לאט הם גם שמים לב לכך שיש יותר לילות שבהם הפעוט קם עם חיתול יבש.

כמו כן, גמילת לילה היא פעולה טבעית שמתרחשת בין גיל שנה לשלוש ולכן אין טעם להאיץ בה. זו גם הסיבה בגללה לא כדאי למנוע מהילד שתייה לפני השינה וכמובן שאין צורך לשנות את התפריט התזונתי.

במילים אחרות, ילד גמול יקום מהמיטה כדי לרוקן את השלפוחית בלי קשר לשאלה כמה הוא שתה, לעומת ילד לא גמול שירטיב את המיטה כי התהליך עוד לא הסתיים. זה העיקרון הבסיסי של הגמילה והמפתח להצלחת התהליך.

כללי עשה ואל תעשה לגמילת לילה
יש עוד כמה דברים קטנים שיכולים לעשות הבדל גדול באחוזי ההצלחה של גמילת לילה. ראשית, לא כדאי להכריח את הילד לעשות צרכים לפני השינה.

זה הרגל מתבקש כל עוד הוא חלק קוהרנטי מטקס השינה, היות ובמקרים אחרים הוא עלול להפוך לעניין שלילי ולכר פורה למשחקי כוחות מיותרים בין הילד וההורים.

שנית, לא מעירים את הילד באמצע הלילה כדי שיעשה צרכים. השליטה שלו בשלפוחית מתפתחת באופן טבעי ובקצב שלו, והוא עצמו מרגיש לא בנוח כאשר הוא עושה את צרכיו במיטה.

כתוצאה מכך, אין שום תועלת בכעס על ילד שהרטיב בלילה. גמילת הלילה היא מנגנון גופני שאין לילד שליטה עליו וכעס מצד ההורים רק יעכב את התהליך, יגרום לו תסכול ויפגע בתחושת הביטחון שלו.
חיתולים תינוקות גמילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד