י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

לייבל'ה בליל שישי: תיעוד בלעדי מהפגישה הסודית של פנחס ואלקסלסי

החתן שעשה סולחה עם האדמו"ר וקיבל גביע כסף, היועץ החרדי שנפגש עם יו"ר האופוזיציה היוצא בחתונת הרבנית הבוררת, ותשובת נשיא המדינה כששמע שחבר המועצת יבוא ויתפוס את כסאו • כל הרכילות הלוהטת של המגזר החרדי בשבוע החולף

לייבל'ה בליל שישי: תיעוד בלעדי מהפגישה הסודית של פנחס ואלקסלסי
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים





בלילה השלישי ברציפות השבוע, כשלייבל'ה לא הפסיק למלמל באמצע השינה. "תזכיר, תזכיר", העירה אותו הינדל'ה. "מה צריך להזכיר לך?", היא רטנה, ולייבל'ה פקח עיניים מפלבלות ואמר לה, "נו, התזכיר".

רק אחרי כמה דקות הבינה הינדל'ה שמדובר בכלל בתזכיר חוק הגיוס החדש, שכל הטוויטר מצייץ עליו בלי הפסקה ורק לייבל'ה, שהתייאש אחרי קריאת העמוד הראשון בטיוטת החוק, נאלץ לברוח מקבוצות האברכים ב'חניכי' שמדברים בהתלהבות אחרי מעריב על הגיוס, ומבקשים מלייבל'ה שיסביר להם, "מה הפשט הרע במיעוטו, ולמה פרוש בסוף אמר שהוא הופתע מהמויעצס".

לייבל'ה מסתכל עליהם באלכסון, זורק להם משפטים רבי חשיבות כמו, "אנשים חושבים שהבעיה היא מה יקרה כשהחוק יפקע, ויש כאלו שחושבים שהסנקציות הכלכליות זה הבעיה, אבל למעיישה זה הרבה יותר חמור - אנשים לא מבינים בכלל מה הולך פה תדעו שמדובר בגזירה של ממש", ואז הוא מנצל את רגעי ההלם ונשמט מהם בארשת עסוקה.

מ'חניכי' הלך לייבל'ה לנחם אבלים אצל ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין. גם כאן שיחק המזל ללייבל'ה, וברגע בו הגיע אל חצר הבניין, נעצר לידו רכב שרד-צנוע, וממנו יצא בצניעות אופיינית נשיא המדינה ראובן ריבלין. מי שעמד על הבית במהלך השבעה, היה האיש שלא מפסיק לערבב - אליהו ארנד, מנאמני ביתו של ראש הישיבה, שנשמע אומר לנשיא שעוד מעט ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי יקום, ואז הוא ישב על כסאו. ריבלין נשמע אומר, "אני מציית למנהל האירוע".

ריבלין מקבל את הכסא של הגרב"מ אזרחי




וגם, מצדו של ראש הממשלה נשלח שליח עם מכתב תנחומים מיוחד. השליח היה ראש הסגל, יואב הורביץ, שהביא את המכתב לראש הישיבה. לייבל'ה יודע לספר, כי מי שעשה את התיאומים וליווה אותו לתוך הבית, היה שלומי פולק - ידו הארוכה של משה גפני, יו"ר 'דגל התורה'.





מחוץ לבית ראה לייבל'ה את הנכד ונאמן הבית, מוטי פלאי, בשיחה צפופה עם יו"ר ועד הישיבות הרב חיים אהרן קופמן, שמספר פגישות שנקבעו לו עם ראש הישיבה, בוטלו עקב השבעה.





ומתחת לפני השטח, נראה ש'השלום הספרדי' עושה רק טוב: מי שעשו צעד אחד קדימה הרחק מהתקשורת העוינת הם ניסים אלקסלסי, מקורבו של רבה של ירושלים הרב עמאר, ומאיר פנחס, המערבב בביתו של נשיא ה'מועצת' חכם שלום כהן - שישבו לאכול ארוחת צהריים, דווקא על אוכל אשכנזי טהור במסעדת יואלי'ס בגבעת שמואל.

הצילייגערים חשבו שיוכלו לסגור דברים בשקט מחוץ לעיר, אך לייבל'ה - שלא מזניח אף לרגע את האוכל היהודי, כדרכו בקודש - שמע באוזניו כיצד נסגרו הדילים, בעיקר סביב התמיכה במועמדים השונים לעיריית ירושלים. לייבל'ה מבקש מעל במה חשובה זו, להתנצל ולבקש סליחה מפנחס, באם הוא גרם לכך, של'קו עיתונות' יהיה אייטם אחד פחות.





השבוע האחרון היה גם שבוע הסולחות והפיוסים. אחרי שנות נתק, נצפו הפרקליט הבכיר עו"ד משה אוסדיטשר והאסטרטג אברמי קרויזר, יחד ב'סולחה' מקומית שאורגנה בציון ר' אלימלך מליז'ענסק. ללייבל'ה נותר רק לנחש מהן הסיבות לסולחה המהירה, אבל בדבר אחד הוא בטוח: "שנראה כל אחד במעלת חברנו", קיבל משמעות אחרת.





ועוד סולחה לאחר שלוש שנים של נתק: איש החסד והחתן-ללא-הפסקה, ישראל ירט, ביקר ביום רביעי האחרון בקודש פנימה אצל האדמו"ר מדז'יקוב ויז'ניץ בביתו ברחובות. ירט הזמין את הרבי לחתונה בחמישי הבא, והרבי מצדו העניק במתנה לחתן הנמרץ - גביע עליו יקדש בביתו החדש ויזכור בכל רגע נתון את הרבי הקדוש. לייבל'ה לא שואל מה הרקע לסולחה, העיקר שהאמת והשלום אהבו.

וסולחה נוספת התקיימה בחתונת בנו של אבי שטרן, שהתחמש לרגל החתונה במשקפי ענק חדשות ביבוא אישי. שר התורה הגר"ח קנייבסקי הגיע אל השמחה כאות הוקרה לאבי שטרן, הנמנה כאחד מנאמני הבית. לייבל'ה - שחיפש בכל הגלריות של החתונה ניסה לראות האם יראה בהן שידור חוזר של הדחיפות במעמד הקבלת פני רבו בפסח, וגילה שנטול הכובע נעדר הפעם מהפרונט של התיעודים שהופצו.





כוכב הרכש החדש בלשכת היועמ"ש, פיני טננבוים, נראה השבוע ממהר במיוחד. כשלייבל'ה סימן לו לעצור ולהגיד שלום, הוא אמר: "אני ממש ממהר, יש לי את חקירות ראש הממשלה על הראש"...





ואפרופו משפטים, חבר מועצת עיריית בני ברק, גדליהו בן שמעון, קיבל השבוע תואר שני במשפט פלילי ציבורי, לייבל'ה מברך ומאחל המשך הצלחה.





ואי אפשר בלי פינת הצלמים השבועית, שכבר הפכה למסורת. הצלם נפתלי לרר, הגיע לעיריית בני ברק, ונצפה יושב על כסאו של הרל"ש של מנחם שפירא – אליהו ארנד. לרר ניצל את שהותו יחד עם ארנד בבית האבלים ברמת אלחנן, ובא לסדר את ענייני הרכב החדש שקנה לרעייתו. אמנם לא מדובר ברכב פאר, אך בהחלט משהו שאפשר להתכבד בו.





ואפרופו לרר, הלילה (חמישי), מחתן אביו, גדול הצלמים החרדים, את בנו יוסף אליעזר, מבחירי ישיבת 'קרית מלך', באולמי 'ארמונות חן'. לייבל'ה יודע לספר, כי בחתונה תראו בעיקר את גדולי ישראל הליטאים - ככה זה כשהחתן הפעם חובש קנייטש, ולא שטריימל כמו אחיו נפתלי.

והצלם משה גולדשטיין נצפה הבוקר (חמישי), עושה השכמה ויוצא לראות את מגזיני התמונות, ומה נכנס מהאירועים שהוא צילם. וכך, הלך גולדשטיין ברחוב חזון איש, וכמעט נתקע בלוח המודעות מרוב שקיעות ועיון בגדולי האדמו"רים.





והצלם שלומי כהן, שכבר אי אפשר לדעת מתי הוא בארץ ומתי הוא על מטוס, הצטלם במיוחד בשביל לייבל'ה בדנייפר שבאוקראינה, שם חגג בשמחת החתונה לבת הרב משה וובר שליח הרבי בדנייפרופטרובסק ומנכ"ל רשת כולל תורה, עם בנו של הרב יוסף יצחק פיאקרסקי, שליח הרבי בתל אביב. בשמחת החתונה השתתפו רבנים מרחבי העולם ושלוחים של הרבי. על התזמורת בחתונה הופקדו הזמר נמואל הרוש ודני אבידני שהגיעו במיוחד מהארץ.





ואפרופו אוקראינה, לייבל'ה גילה את אצולת אודסה בחתונה גדולה שנערכה ברביעי ב'כתר הרימון' בבני ברק. הנגיד ואיש החסד הרב רפי קרוסקל, מראשי המוסדות באודסה, חיתן את בתו הגדולה עם בן הרב יעקב יפה מרבני ישיבת 'גאון יעקב' בבני ברק ומאנשי 'קופת העיר'. החתן, הוא מבחירי ישיבת 'כנסת יצחק חדרה' ונכדו של הרב אליעזר דינר, וכך לראשונה מאז הפילוג הליטאי, השתתפו בחתונה אחת גם שונאים וגם מחבלים.





ובחתונה ראה לייבל'ה את הרב פנחס גולדשמיד ממוסקבה, והאיש שדואג שרבני אירופה יתוועדו פה ושם, כשהוא יושב ליד הדובר הנמרץ מוישה פרידמן. השניים היו שקועים במכשירים, וכך הצליחו ממקום מושבם בישראל, להפיץ עוד יהדות בגולה.





והרב אברהם יעקב סלומון, רב קהילת שטפנשט, נצפה - כשהוא בדרכו חזרה לארץ - בשדה התעופה הרומני ביאסי, מקום קבורת הצדיק, לשם נסע לפקח מקרוב על תנופת הבניה בהכנסת אורחים שטפנשט שתיפתח במקום, וזאת על רקע ההילולא הגדולה בחודש הקרוב מבגבעתיים, שם טמון הצדיק הנוסף מהשושלת.





ומאוקראינה ורומניה היישר לניו יורק הרותחת מחום, ראה לייבל'ה באולם שמחות מקומי בבורו פארק את הזמר אלי שפריי מתאמן על שירת 'השיטה הקדושה פון די הייליגע ישועות משה דהיינו שוואנצונעס', שהפך ללהיט בחתונות ועל הדרך מבצע סלפי עם העסקן האגדי לבית בעלזא הרה"ח רבי ראובן חיים וינברגר.





והשבוע באחד הערבים, לייבל'ה עבר ליד מגדלי ב.ס.ר 4 וראה המולה גדולה. בהבזק של רגע החליט לייבלה לעלות ולבדוק בעצמו. להפתעתו הוא גילה שמשרד הפרסום 'שחור ולבן' באמצע אירוע קביעת מזוזות פנימי, בשילוב שיעור תורה לעובדי המשרד ולמשפחתם.





‏ובחופת בן הבוררת הרבנית זבולוני איפרגן בירושלים, נצפה היועץ אפרים רוזנשטיין, בסוד שיח עם בוז'י הרצוג.





פנחס הומינר, איש חסידות קרעטשניף ברחובות שמתמודד בבחירות למועצת העיר, נצפה השבוע בשמחת הבר מצווה לבן כתב ידיעות אחרונות מאיר תורג'מן.





ברכת מזל"ט לגאון רבי ישראל מאיר לאו רבה של ת"א יפו, לרגל שמחת נישואי נכדתו, בת לחתנו הדיין הרב אריאל שווייצר, עם החתן זעליג שולזינגר מבחירי ישיבת מיר, שתתקיים ביום חמישי הבא באולמי 'שירת ירושלים'. העלייה לתורה תתקיים השבת בשכונת רמת שלמה בבירה.

ברכת מזל טוב למשב"ק גאב"ד 'העדה החרדית' הגרי"ט וייס - הרב עמרם שפירא, לרגל שמחת הבר מצווה לבניו התאומים. לייבל'ה הגיע לשמחה בבית יעקב הישן וראה שם את נכדו של הגאון רבי משה שטרנבוך מגיע לאחל מזל טוב, אז מי אמר שאין אחדות בעדה החרדית.





ברכת מזל טוב ליוסף לייב יאקאב, סופר עיתון 'דער בלאט', לרגל שמחת הבר מצוה לבנו שנערכה השבוע.

ברכת מזל טוב לאיש החדשות ניצן קידר לרגל שמחת הבת מצווה לבתו.

ברכת מזל טוב להרה"ח אברהם פריד, המשב"ק המסור והמיתולוגי של האדמו"ר מפינסק קרלין, לרגל נישואי בתו ביום שני הקרוב, באולמי 'היכל הפאר' בב"ב.

ברכת מזל"ט להרה"ח מתתי' וינברג, משב"קו של האדמו"ר מקרעטשניף סיגעט, לרגל נישואי בנו.

ברכת מזל טוב לסגן ומ"מ ר"ע י-ם יצחק פינדרוס, לאירוסי בנו מישיבת 'מיר'. שמחת האירוסין נערכת הערב.

ברכת מזל טוב ליענקי שטיין, ממערכת המגזין המצולם 'די וואך' בניו יורק, לרגל נישואיו אמש באולמי קונטיננטל בשכונת וויליאמסבורג, בהשתתפות המונים.





ברכת מזל"ט למוטי הוכמן, ה'הויז בוחר' של האדמו"ר מהרי"ד מלעלוב, לרגל נישואיו השבוע בניו יורק.

ברכת מזל"ט לנתי לסרי, לשעבר מנכ"ל סיעת ש"ס בעריית י-ם לרגל נישואי בנו.
לייבלה רכילות חרדית תזכיר חוק הגיוס מאיר פנחס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד