ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

בעקבות ארה"ב: ישראל מחוץ למועצה באו"ם

ישראל מצטרפת לידידתה החשובה ביותר, ארה"ב, ופורשת מהמועצה הבינלאומית לזכויות אדם של האו"ם, ימים לאחר צעד דומה מכיוון הממשל בוושינגטון - שמצדו הסביר זאת בהטיה פוליטית של המועצה כנגד הישראלים

גם ישראל. כסאה הריק של ארה"ב השבוע במועצה. צילום: רויטרס
גם ישראל. כסאה הריק של ארה"ב השבוע במועצה. צילום: רויטרס



לאחר הכרזתה הדרמטית השבוע של ארה"ב על פרישה ממועצת זכויות האדם של האו"ם, מדווחים כלי תקשורת בעולם, כי ישראל מצטרפת לידידתה הגדולה ביותר ופורשת גם היא מהגוף הבינלאומי.

על פי הדיווחים, ישראל לא פרשה לגמרי, אלא רק זמנית, כאשר הנציג הישראלי נמנע מלהשתתף היום ואתמול בדיונים. "ישראל יכולה עוד לשוב, הדברים משתנים פה מיום ליום", צוטט דיפלומט שביקש להישאר בעילום שם.

ישראל אינה בין 47 המדינות החברות באופן מלא במועצה, אך כמו מדינות רבות אחרות מכל רחבי העולם - משתתפת בה במעמד משקיפה.

כזכור, לפני שלושה ימים הודיעו שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, ושגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, על פרישה ממועצת האו"ם לזכויות אדם.

אחרי חודשים של שיחות שקיימה ארצות הברית בניו יורק וגם בז'נבה, שם ממוקם מטה מועצת זכויות האדם של האו"ם, החליטה ארה"ב לפרוש סופית עקב היחס של המועצה לישראל.

בשבועות האחרונים ניהלה ארה"ב שיחות אינטנסיביות בדרישה שישראל תקבל יחס הוגן יותר במועצה, אך השיחות הגיעו לפיצוץ. ארה"ב זועמת על היחס שישראל מקבלת, בהשוואה לזה שמקבלות מדינות כמו איראן וסוריה, שם האזרחים נרצחים וחלקם נעלמים מהרחובות. אלו אינן נתקלות בכל גינוי, בעוד רק ישראל - הנלחמת על חייה - "זוכה" לגינויים בלי סוף.

לאחר הודעת הפרישה של ארה"ב, מסרה לשכת ראש הממשלה בירושלים: "ישראל מודה לנשיא טראמפ, למזכיר המדינה פומפאו ולשגרירה היילי על החלטתם נגד הצביעות והשקרים של מועצת 'זכויות האדם' של האו"ם".

"במשך שנים, המועצה הוכיחה שהיא גוף מוטה, עוין ואנטי-ישראלי שבוגד במשימתו להגן על זכויות אדם. במקום לעסוק במשטרים המפרים באופן סדרתי זכויות אדם, המועצה מתמקדת באובססיביות בישראל, הדמוקרטיה האמיתית היחידה במזרח התיכון".
מועצת זכויות האדם ישראל וארהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד