ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

האדמו"ר מויז'ניץ: ההוראה לנציגינו על חוק הגיוס לא ניתנת לשינויים

לקראת צאתו לנפוש בחלדודנא, מסר הרבי מויז'ניץ שיחה מיוחדת וארוכה, שהועברה בשידור טלפוני בכל ריכוזי החסידות בארץ ובעולם • האדמו"ר התייחס למגעים על חוק הגיוס, כשהוא מגיב בחריפות רבה על הניסיונות לשנות את הוראת ה'מועצת'

הרבי. צילום: שוקי לרר
הרבי. צילום: שוקי לרר



לקראת יציאתו לחופשה השנתית בחלדודנא, מסר האדמו"ר מויז'ניץ שיחה מיוחדת וארוכה לאלפי החסידים בביהמ"ד הגדול בקרית ויזניץ בבני ברק, שהועברה בשידור טלפוני לכל ריכוזי החסידות בעולם.

האדמו"ר פתח בשיחה ארוכה ומיוחדת במינה, כשהוא מזכיר את משנתו הטהורה של אביו בעל ה'ישועות משה' הק',ומציין ש"לדאבוננו כבר עברו מספר שנים מאז הסתלקותו לשמי מרום, והדור הצעיר כבר לא זוכר את הליכותיו והדרכות הקדושות - שהיו חטיבה אחת של תורה, תפילה ועבודה לעשות נחת רוח להשי"ת".

בשיחת קודשו גם דיבר הרבי בערגה על זקני החסידים, שהיו עסוקים כל היום אך ורק בתורה, תפילה ועבודה, ולא עניין אותם שום נושא ועניין אחר מלבד זה, כשהוא מדגיש כי זה מה שראוי להנחיל לדור הצעיר - על דרכיהם הקדושות. כן הרחיב האדמו"ר בשגב מעלתו של גאב"ד מעלבורן, שהסתלק השבוע. 

בשלב הבא המשיך האדמו"ר בשיחה על חיזוק התקנות לבני הקהילה, וכן בדברי הדרכה לבחורים בישיבות - על דרכי השמירה בימי הקיץ, כשהמצב ברחוב קשה מאוד ולא מתאים ליהודי להסתובב במקומות שאינם הולמים את גדרי הקדושה.

לאחר מכן פתח הרבי ושח בכאב שברצונו לדבר בנושא שמעסיק את עם ישראל בתקופה האחרונה. "ידוע לכולם שלפני שבוע התכנסה מועצת גדולי התורה בעיה"ק ירושלים לדון בעניין חוק הגיוס", אמר.

"ההחלטה שיצאה היתה ברורה ונחרצת, שעלינו להתנגד לחוק - ואם צריך, גם נפרוש מהקואליציה. ד' יעזור שנוכל לעשות מה שצריך ולעמוד בפרץ. על כל פנים, מאז התכנסה ה'מועצת' היו אצלי כמה שליחים מגדולי ישראל בנדון, שביקשו לעורר את הציבור בפעולות על מנת שהחוק לא יצא לפועל", אמר הרבי.

ובהתייחסות למגעים שונים הנערכים בנושא מאז בין המפלגות החרדיות ובתוכן, הוסיף האדמו"ר: "אמנם ישנם שרוצים לדון בזה עדיין, על כל פנים דעתי ברורה שהחוק הזה שרוצים שיהיה, אסור לנו לתת לזה יד ועלינו להתנגד בתוקף. דעתי ברורה ואינה ניתנת לשינוי". הוא אף הוסיף והבהיר כי ההוראה לנציגים ברורה מאוד, ולא ניתנת להתפלספויות ושינויים. 

"אשר על כן חושב אני שעתה, ביומא דהילולא של בעל ה'אור החיים' הקדוש זי"ע, היה ראוי שיצאו הציבור להתפלל על הציון בעד ישועות הכלל והפרט ובעד ביטול מזימת החוק. כאן סיפר שהציון הקדוש ידוע כמקום לישועות הכלל וכנודע שבשנת תש"ג קיימו עצרת שם בימי הרת עולם".

האדמו"ר סיפר שהתקיימו מגעים בימים האחרונים בין גדולי הדור על כינוס עצרת תפילה כללית של כל עם ישראל לביטול הגזירה, "כי המצב לא פשוט כלל וכלל", כשהוא מוסיף: "אך מבקש אני אישית מכל חסידי ויז'ניץ בארץ להתאסף יחד ביום חמישי לעצרת תפילה, לבקש רחמי שמים מרובים  לביטול רוע הגזירה".
הרבי מויזניץ נופש חלדודנא חוק הגיוס מפלגות חרדיות מועצת גדולי התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד