י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

ראש הישיבה לאברכי הכולל: "להתחזק לזכרו של בני" • תיעוד

ביום חמישי האחרון התקיימה עצרת מספד בהיכל כולל פוניבז', במלאות השבעה לפטירתו של הרב הגאון רבי שמעון יוסף אדלשטיין זצ"ל, בנו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין. בעצרת הספידו גם נשיא ישיבת פוניבז' הגר"א כהנמן והגר"ד לוי • הצלם בעריש פילמר תיעד

ראש הישיבה לאברכי הכולל: "להתחזק לזכרו של בני" • תיעוד



ביום חמישי האחרון התקיימה עצרת מספד בהיכל כולל פוניבז', במלאות השבעה לפטירתו של הרב הגאון רבי שמעון יוסף אדלשטיין זצ"ל, בנו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין. בעצרת הספידו גם נשיא ישיבת פוניבז' הגר"א כהנמן והגר"ד לוי.

הגרי"ג אדלשטיין אמר בהספדו: "אם אנו נתעורר כעת למעשים טובים בזכותו, זה יגרום לעילוי נשמתו בשמיים. ואנחנו צריכים להתחזק בעניין חיזוק לימוד התורה שלא יהיה "ביטול תורה". כי אם אין פחד מביטול תורה בטח שיש ביטול תורה".

"עוד צריך להתחזק בשמירת הלשון זה זכות עצומה מאוד. ולא רק בלשון הרע. הזכות הזאת תהיה מאוד לעילוי נשמתו".

"ועוד דבר שמאוד צריך להתחזק, שלא להקפיד על השני, מי שמקפיד על השני זה חיסרון באמונה שלא מאמין שהכל זה מן השמיים. צריך לא להקפיד ומי שמצער אותי אני לא מקפיד עליו, ולא ממתין שיבקש סליחה ואני סולח לו. ומי שמצליח להתגבר על זה יש לו זכויות עצומות. וכמובן שהעיקר זה חיזוק האמונה לדעת שהכל בידי שמיים, וזה ע"י לימוד ספרי מוסר ולעסוק תמיד בביקורת עצמית. וזה יהיה חסד אמיתי לנפטר".







































הרב גרשון אדלשטיין עצרת מספד כולל פוניבז שבעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד