י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

"גויה טמאה": בחור הישיבה העליב את דודו בווטסאפ המשפחתי - ונקנס

בתוך ויכוח בו התגלעו חילוקי דעות על רקע העסקת עובדת זרה בבית הסבתא, הטיח בחור ישיבה בדודו בקבוצת וואטסאפ משפחתית: "רוצה להכשיל את אמו אשר גדלתו והביאתו לעולם, בהכנסת גויה לביתה" • השופט קבע כי ישלם לדוד פיצוי של 3,000 ש"ח

צילום אילוסטרציה: בחדרי חרדים
צילום אילוסטרציה: בחדרי חרדים צילום: בחדרי חרדים



תלמיד ישיבה כתב בקבוצת וואטסאפ משפחתית הודעה נגד דודו, אחיו של אמו, בוויכוח בו התגלעו חילוקי דעות במשפחה על רקע העסקת עובדת זרה בבית הסבתא.

התובע, עורך דין, סבר שיש להכניס עובדת זרה לבית אמו, אולם חלק מבני המשפחה חשבו אחרת. אחותו פנתה לרב והתייעצה איתו, והתובע הגיב על כך בקבוצה, "שאלת רב שווה בעייני כקליפת השום וציין כי הגישה של בני המשפחה האחרים מבטאת "קיצוניות דתית" וכי היא "תפישה פרימיטיבית וגזענית שאין לה על מה לסמוך מבחינה הלכתית".

בעקבות דברים אלו שכתב הדוד, אחיינו תלמיד ישיבה, כתב דברים בגנותו וכינה אותו, "כופר גדול", ואף האשים אותו במעשי מרמה והונאה, "בחלקלקות לשונו והתייפיפות נפשו", ועוד על זה הדרך. "לא די לו שהטמיע את עצמו בטומאת הגויים רוצה להכשיל את אמו אשר גדלתו והביאתו לעולם, בהכנסת גויה לביתה, הכנסת הטומאה וקלקול כל סדרי הכשרות למה שיכנס לפיה של סבתא באחרית ימיה, לאחר שטרחה ועמלה ומסרה נפשה לבל תיכשל במשך שנים רבות", כתב והתנתק מהקבוצה.

למחרת, התובע כתב, "זה לא עניין של מחילה. אני מרחם על... שהגיעו לקיצוניות שהגיעו אליה. אמרתי כבר ש... התנתק מהמשפחה. ברגע שהוא נהיה 'צדיק אשכנזי' הוא גזר את דינו שלו. לצערי איני רואה אותו חוזר לדרך המלך הספרדית שבה אין מקום לקנאות דתית. כל מה שהוא כתב הצחיק אותי ולכן איני נעלב כלל".

מספר חודשים לאחר מכן, נפטרה אמו של התובע, סבתו של הנתבע. בין האחים התגלעו סכסוכים בקשר עם הירושה וזמן קצר לאחר מכן הוגשה התביעה על לשון הרע.

התובע טען כי הנתבע אף לא התנצל. עם זאת, הנתבע מצדו טען כי הסכים בכמה הזדמנויות ולרבות בישיבת שלפני המשפט, להתנצל על הדברים. "התנהלות הצדדים בקדם המשפט תומכת במידה מסוימת בטענות הנתבע. עם זאת, לא הונחה תשתית מספקת בהקשר זה. משכך, קשה ליתן משקל של ממש לעניין זה" אמר השופט.

משהנתבע הסכים לקבל אחריות על הדברים שכתב, השופט דוד גדעוני העמיד את שיעור הפיצוי על סך של 3,000 ש"ח.
ווטסאפ משפחתי בחור ישיבה דוד קנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד