י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פרשת השחיתות במירון: הוארך מעצר החשודים

בית משפט השלום בטבריה האריך עד ליום חמישי את מעצרם של החשודים במעורבות בשחיתות. החשוד המרכזי שהוא בכיר במירון, בנו, מזכירתו וגם עורך הדין. עוד הוארך מעצרם של שניים נוספים, בהם קבלן ידוע מירושלים

קבר הרשב"י במירון. צילום: דוד כהן
קבר הרשב"י במירון. צילום: דוד כהן



עדכון 17:30 - בית משפט השלום בטבריה האריך עד ליום חמישי את מעצרם של החשודים במעורבות בשחיתות. החשוד המרכזי שהוא בכיר במירון, בנו, מזכירתו וגם עורך הדין. עוד הוארך מעצרם של שניים נוספים, בהם קבלן ידוע מירושלים.

בבית משפט השלום בטבריה נערך בשעה זו (ראשון), דיון בעניינם של חלק מהחשודים שנעצרו הבוקר על ידי המשטרה.

בין העצורים שהובאו לבית המשפט, בכיר החשוד שקיבל לכאורה טובות הנאה שוות כסף בתמורה לקידום אינטרסים בניגוד לחוק, קבלת כספים במרמה, מעילה בכספי האגודה. בנוסף, עפ"י החשד, אנשים שלא נענו לדרישותיו סבלו מניתוקי מים.

מעצר החשודים עורר סערה בקרב הציבור החרדי, שנוהג לפקוד רבות את מירון בו נמצא ציון התנא רבי שמעון בר יוחאי. כפי שדווח הבוקר ב'בחדרי', מדובר בחקירה סמויה שהתנהלה במשך כשנה, ועם מעצרם של 23 חשודים, החקירה הפכה לגלוייה.

בין החשודים, הבכיר, בנו, עוזרו וכן קבלן מוכר. עם מעצרם של החשודים, נערכו חיפושים בבתיהם ומשרדיהם נתפסו מסמכים רבים ומאות אלפי שקלים במזומן ומתוכננת אכיפה כלכלית נרחבת.


פעילות המשטרה הבוקר. (צילום דוברות המשטרה)

במשטרה אומרים ל'בחדרי חרדים', כי שאר החשודים שוחררו וישוחררו בתנאים מגבילים, ובנוסף צפויים מעצרים נוספים בפרשה.

בערב ל"ג בעומר תשע"ה, נותקו המים ממתחם הר מירון ובכלל זה גם בנקודת המשטרה בהר. סגן המפכ"ל ניצב זוהר דביר, ששימש אז מפקד משטרת מחוז צפון, התייחס למקרה סגירת צינור המים במירון. כפי שדווח ב'בחדרי' בזמנו, בשיחה עם פקודיו על גג ציון הרשב"י אמר כי "במידה והמים ינותקו ולו עוד פעם אחת, הוא יעצור אותו, למשך 24 שעות", כאשר הכוונה למי שאחראי על ניתוק המים.
פרשת השחיתות במירון הארכת מעצר ניתוקי מים חשדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד