י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

אחרי הביקור: חתנו ושליחו של הנשיא "נתקעו" לילה נוסף בישראל

חתנו של הנשיא טראמפ ג'ארד קושנר, והשליח המיוחד למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט סיימו שבוע שבוע עמוס בפגישות עם מנהיגי מדינות באזור, במהלכן ביקרו בירדן, מצרים, סעודיה, קטאר וישראל. קושנר וגרינבלט לא נפגשו עם אבו מאזן מאחר והאחרון מחרים את הממשל האמריקאי מהיום שטראמפ הודיע שהשגרירות עוברת לירושלים

ג'ארד קושנר. צילום: רויטרס
ג'ארד קושנר. צילום: רויטרס



חתנו של הנשיא טראמפ ג'ארד קושנר, והשליח המיוחד למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט סיימו שבוע שבוע עמוס בפגישות עם מנהיגי מדינות באזור, במהלכן ביקרו בירדן, מצרים, סעודיה, קטאר וישראל, כחלק מהתוכנית שלהם להצגת התוכנית המדינית של הממשל האמריקאי לפתרון הסכסוך הישראלי פלסטיני.

הם היו אמורים להמריא אתמול בלילה חזרה לארצות בישראל אך עקב תקלה במטוס הצבאי הם נשארו ללילה נוסף והיום המריאו חזר, כך דווח באתר וואלה!.

בתוך כך קושנר העניק ראיון נדיר לעיתון הפלסטיני "אל קודס". קושנר נשאל, "מה למדת מהמנהיגים הערבים בנסיעה האחרונה שלך במזרח התיכון?"

על כך השיב קושנר "הסיכויים לשלום גבוהים, המנהיגים שפגשנו דואגים לעם הפלסטיני, והם יודעים שאפשר לעשות את החיים של העם הפלסטיני טוב יותר כאשר יש הסכם שלום מוסכם על ידי שני הצדדים. הם יודעים שזו עבודה קשה, ולכן במשך עשרות שנים אף אחד לא עשה עם זה כלום, אבל כולם מכירים בטוב שיגיע לאזור אם יושג הסכם שלום".

קושנר נשאל לגבי הנקודות החשובות ביותר בעיני המנהיגים הערבים בתוכנית השלום. על כך השיב, "הם רוצים לראות מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים, הם רוצים הסכם שבה העם הפלסטיני יכול לחיות בשלום עם חוסן כלכלי, הם מתעקשים כי מסגד אל אקצה יישאר פתוח לכל המוסלמים".

קושנר נשאל האם הנקודות שציין נמצאים בתוכנית שהם עובדים עליה, ועל כך השיב, "אני לא רוצה לדבר על הפרטים של העסקה שאנחנו עובדים עליה, אבל כמו שאמרתי בנאומי בירושלים, אני מאמין שבשביל הסכם, שני הצדדים ירוויחו יותר ממה שהם יתנו, והם ירגישו בטוחים, כי חייהם של האנשים שלהם יהיה טוב יותר בעוד עשרות שנים בגלל הפשרות שהם עושים".

קושנר נשאל האם דווקא ממשל טראמפ יכול להביא הסכם שלום, במקום שכל הקודמים נכשלו, והוא השיב, "הקשבנו הרבה לכל הצדדים, בסופו של דבר אני מאמין שהפלסטינים מושקעים פחות בדעות של הפוליטיקאים שלהם, אנחנו יודעים שכל אחד מהנושאים הפוליטיים שנויים במחלוקת וישנם אנשים בצד הישראלי והפלסטיני שיתנגדו לכל פשרה.

קושנר נשאל לגבי ההצהרה של דוברו של אבו מאזן, כי "הנסיעה שלך היא בזבוז זמן והוא תיכשל, וענה, "אני חושב שההנהגה הפלסטינית אומרת את הדברים האלה כי הם מפחדים שנראה את
תוכנית השלום שלנו והעם הפלסטיני יאהב אותה, כי היא תוביל להזדמנויות חדשות ולחיים הרבה יותר טובים".

קושנר וגרינבלט לא נפגשו עם אבו מאזן מאחר והאחרון מחרים את הממשל האמריקאי מהיום שטראמפ הודיע שהגשרירות עוברת לירושלים. לגבי פגישה עם אבו מאזן אמר קושנר, "אבו מאזן יודע שאנחנו באזור ויש לנו קשרים עם העברת מסרים, הוא יודע שאנחנו פתוחים לפגישה איתו ולהמשיך את הדיון כשהוא מוכן, הוא אמר בפומבי שהוא לא יפגוש אותנו ואנחנו בחרנו לא לרדוף אחריו, המשכנו בעבודתנו על תוכנית השלום, אם אבו מאזן מוכן לחזור לשולחן המשא ומתן אנחנו מוכנים גם, אם הוא לא, סביר להניח שאנחנו נפרסם את התוכנית שלנו בפומבי".

לסיום קושנר העביר מסר לפלסטינים דרך העיתון הפלסטיני. "יש לכם זכות לעתיד זוהר יותר, עכשיו הזמן לשני הצדדים להגיע לפתרון ולא לפחד מלנסות להגיע להסכם, היו הרבה טעויות ובזבוז הזדמנויות לשלום, והפלסטינים הם אלו שסבלו מכך, תראו למנהיגים שלכם שאתם רוצים הסכם שלום, הרבה דברים קרו בעולם בעשרות השנים האחרונות, כולם התקדמו, אבל אתכם השאירו מאחור, אל תתנו למלחמה של הסבים שלכם לפגוע בעתיד של הילדים שלכם, החלום שלי הוא שהעם הישראלי והפלסטיני יהיו בעלי הברית הקרובים ביותר למאבק בטרור, הישגים כלכליים, התקדמות במדע וטכנולוגיה, ובשיתוף אורח חיים של אחווה, שלום ושגשוג".
גארד קושנר גייסון גרינבלט ערבים מדינות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד