י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הסולטן זכה - טורקיה הפסידה את החירות

התקווה נגוזה עם היוודע תוצאות הבחירות - ארדואן שוב זכה, אמנם רק ב-53%, אבל זה הספיק כדי לנצח

ארדואן. צילום: רויטרס
ארדואן. צילום: רויטרס



נשיא טורקיה רֵגֵ'פּ טָאִיפּ אֶרְדוֹאָן הכריז הלילה (שני), על ניצחונו בבחירות לנשיאות, לטענת ועדת הבחירות וארדואן עצמו, הוא זכה ל-53% תמיכה, מנגד באופוזיציה טוענים שהיו זיופים.

ארדואן הפך לסוג של סולטן, מוסד הנשיאות הוא חזק מאד, תפקיד ראש הממשלה יבוטל, מה שיבטל את הסיבוב השני שהאופוזיציה כל כך קיוותה לו.

שיעור ההצבעה הגבוה, שעמד על 87%, הוציא כמעט 60 מיליון מצביעים ל-180 קלפיות.

מי שהיה יריבו המרכזי של ארדואן, מוהרם אינג'ה שעומד בראש מפלגה רפובליקאית (CHP) החילונית, זכה ב-30% מהקולות.

האפוזיציה טענה לזיופים, וכי התוצאות לא נכונות, אך על פניו נראה כי הסולטן ארדואן ישלוט בטורקיה עוד זמן רב, והאופוזיציה לא תהיה רלוונטית, מאחר והנשיא ינהיג את הממשלה, את המשטרה ואת הצבא וישלוט בבתי המשפט.

בתוך כך, לראשונה הצליחה המפלגה הכורדית (HDP) להכנס לפרלמנט, לאחר שזכתה ב-11% מהקולות, והצליחה לעבור את אחוז החסימה שעומד על 10%, זאת למרות שמנהיג המפלגה כלוא, לאחר שפרסם תיעוד וידאו המשפיל את ארדואן.

סוכנות הידיעות הרשמית של טורקיה "אנאדולו", דיווחה כי מספר מנהיגים התקשרו לארדואן כדי לברך אותו על הניצחון, ביניהם אמיר קטאר, יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס ונשיא פקיסטן.

יש לציין כי כלי התקשורת, שרובם נשלטים על ידי אנשי ארדואן, דיווחו על חגיגות ברחבי הערים, והתמקדו בנצחון של ארדואן, תוך התעלמות גמורה מהאופוזיציה.
רֵגֵ'פּ טָאִיפּ אֶרְדוֹאָן בחירות נשיא טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד