י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

חתונה רק מגיל 18 ומעלה - מה יעשו החרדים?

מושל ניו ג'רזי חתם על חוק הקובע כי גיל המינימום לנישואין במדינתו, יהיה מ-18 ומעלה בניו ג'רזי חיים חרדים רבים שיאלצו להצמד להוראות החוק

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay צילום: pixabay



ביום שישי האחרון חתם מושל ניו ג'רזי פיל מרפי, על חוק הקובע את גיל המינימום לנישואין בניו ג'רזי לגיל 18.

ניו ג'רזי מצטרפת למדינת דלאוור - מדינה במזרח ארה"ב, שכבר חוקקה חוק המתיר נישואין רק מגיל 18.

חוקי המדינה הקודמים בניו ג'רזי, איפשרו לבני 16 ו-17, להירשם לנשואין רק בהסכמת ההורים, בני נוער מתחת לגיל 16 יכלו גם להינשא במדינה, אך היו חייבים לקבל את אישור ההורים ולאישורו של שופט.

מי שעמד מאחורי החוק, הוא ארגון Unchained At Last, המסייע לנשים ולנערות בארה"ב להימלט או להתנגד לנישואים כפויים, תוך כדי התחלת חיים חדשים במקום אחר ממקום מגוריהם, הארגון ציין כי החוק נועד להגן על זכויות נשים צעירות שמתחתנות בניגוד לרצונן.

מנהלת העמותה פריידי רייס, חרדית לשעבר ומי שהייתה נשואה בגיל צעיר והתגרשה, אמרה לתקשורת בניו ג'רזי, "זהו ניצחון אישי בשבילי - כי אני ניצולת נישואין בכפייה, ועבדתי במשך שלוש שנים כדי להביא את החוק הזה".

"סיימנו ניצול של זכויות אדם שהורס את חיי הבנות", ציינה פריידי.

פוליטיקאים נוספים התבטאו בעד החוק, ואמרו כי החוק נועד להגן על זכויות נשים צעירות. "יש לנו אחריות להגן על התושבים שלנו ועל מחויבות מוסרית להגן על הילדים, ומניעתם מלהיכנס לנישואים היא חובה חברתית עכשיו בניו ג'רסי", הוסיפה הסנטורית, נלי פו, תומכת נוספת של הצעת החוק.

כזכור, לפני כחודש דווח ב'בחדרי חרדים' כי מושל ניו ג'רזי לשעבר כריס כריסטי הטיל וטו על הצעת החוק, בטענה כי היא "פוגעת בזכויות דתיים שכן רוצים להתחתן".

חבר הפרלמנט החרדי בניו ג'רזי, גארי שאר, אמר לתקשורת המקומית כי פנו אליו מספר אנשים מהקהילה האורתודוקסית וביקשו ממנו להוסיף בחוק את "החריגה שתאפשר לחרדים להתחתן בגיל צעיר".

אך כאמור, החוק בסופו של דבר עבר ללא החריגה. וכנראה הקהילות החרדיות אשר נהגו להשיא בעיקר את בנותיהם לפני גיל 18, יאלצו להמתין ולקיים את החוק.
נישואי קטינים ניו ג'רזי חוק נישואין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד