י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בויז'ניץ לא מתנצלים על השיטה: "ניזונים מהתקשורת והקבוצות"

הרבי מודע להשמצות, אך זו בדיוק הדרך אותה הוא מנסה להנחיל, "אל תתייחסו למה שהרחוב אומר" בחסידות טוענים כי רוב המשמיצים אינם מכירים בכלל את גדלותו של הרבי, חתונה שנחוגה לכלה יתומה, הרבי שילם מכיסו וגם רקד מצווה טאנץ צפו

בויז'ניץ לא מתנצלים על השיטה: "ניזונים מהתקשורת והקבוצות"
באדיבות המצלם



שבועיים חלפו מאז נכנסה לתודעה הציבורית החרדית 'השיטה הקדושה'. מה שתפס במיוחד הוא השיר "השיטה הקדושה פון די הייליגע ישועות משה דהיינו שוואנצונעס", שלימד הרבי מויז'ניץ את חסידיו ובאופן מדהים הפך השיר לנחלת הכלל.

בכתבה שהתפרסמה בסוף שבוע שעבר ב'בחדרי חרדים', ניסינו להסביר את תורת ה'שוואנצונעס' על רגל אחת. מאז נראה כי הציבור הבין, לפחות חלק את "השיטה", מה היא באמת ועד כמה היא די סבירה ומתבקשת, כחלק מהקשר בין חסיד לרבו. מעבר למילים שהפכו לגימיק בחתונות בעולם החרדי.

התגובות ברחוב החרדי ברובם קשות ופוגעות כשרבים מכנים בכינויי גנאי קשים את הרבי, כאילו לא שמעו על עוון הדיבור על בנש"ק והלגלוג על אדמו"רים ורבנים.



לדברי אחד החסידים ששוחח עם 'בחדרי חרדים' והעלה את הדברים בכאב הוא חפץ להישאר בעילום שם. "רובם" הוא פותח את סגור ליבו "אינם מכירים את הרבי באמת, רק ניזונים מהתקשורת והקבוצות, יש אנשים שכל מגמתם היא להציגו ברוח שלילית – ובתי הקברות בארץ ובעולם מלאים בבני אדם שהלכו לעולמם בטרם עת תוך ייסורים קשים ומרים, לאחר שהיו מפורסמים ככאלה אשר דיברו ולגלגו על צדיקים אחרים".

"אותם מאות חסידים ההולכים לאורו, הם אשר בחרו בו למורה דרכם, ולציית לכל אשר יורה להם. איש לא כפה זאת עליהם". והרבי אף אמר זאת בעצמו בדרשתו במוצאי השבת שעברה: "איני כופה על איש להשאר כאן. מי שלא נאה לו הדרך, שלא יבוא להתלונן אצלי. הוא יכול לעזוב מיד. אני לא אצטער ולא אבכה".

לדברי החסיד רק נביא עובדה מיום רביעי האחרון. "היה חתונה באולמי 'אחוזת וגשל' בבני ברק, שם נחוגה שמחת נישואיו של אחד הבחורים בחסידות הבחור מנחם מנדל דוב שטרן, בנו של דיין החסידות בבני ברק הגאון רבי ישראל דוד שטרן – שגם שימש במשך תקופה קצרה כ'הויז בחור'. הכלה הינה יתומה מאב ואם והוריה לא השתייכו לחסידות ובכלל לעולם החסידות".

"עם זאת, הרבי הוא זה אשר נטל על עצמו את הוצאות צד הכלה במלואם, ואף הורה לערוך את החתונה באולם מפואר ומכובד כמנהג צד הכלה, שלא תתבייש. יצויין כי חסידי ויז'ניץ נוהגים לערוך את החתונות באולמות פשוטים ובקרבת בית המדרש של מרכז החסידות, כגון: ארמונות חן, היכלי הפאר וארמונות פרידמן".

"החסידים הגיעו כולם כהרגלם לבושים בבגדי שבת, והשיא היה כאשר החלה התזמורת לנגן את השיר "די שיטה הקדושה", החסידים פצחו בריקודים סוערים דקות ארוכות. מאוחר יותר הגיע גם האדמו"ר בעצמו. גם הוא עם שטריימל, ולאחר גראמען קצר על המילים "די שיטה הקדושה", קם הרבי ורקד מצווה טאנץ דקות ארוכות ולאחר מכן גם עם החתן ואביו זמן רב".

אותו חסיד שבחר לספר את הדברים אומר כי "נושא יתומים, יתומות ואלמנות, קרוב מאוד לליבו של האדמו"ר, רק לפני כחודש פרסמתם ב'בחדרי חרדים', כי באירוע שהתקיים בחיפה, העניק הרבי סכום כסף לילד בן 8 המשתייך לחסידות סערט ויז'ניץ, שהתייתם מאביו, ואמר לו: "תקנה לך עם זה משהו ותזכור שזה ממנדל הגר".

"סיפור נוסף, אשר יעיד גם עד כמה הרבי מקפיד על הכרת הטוב וקיום הבטחות. לפני כחצי שנה עבר הרבי ניתוח מסובך בגבו, ניתוח המצריך לפחות שנה שלימה של מנוחה וזהירות. למרות זאת, כאב רחום המחובר לחסידיו בעבותות של אהבה וחיבה, הוא שב ארצה לאחר שבעה שבועות בלבד.
מה שרוב הציבור לא ידע, הוא כי הרבי הקדים את בואו בשל הבטחה. באותו שבוע התקיימה שמחת נישואיה של כלה יתומה. בתו של הרה"ח ר' קלמן רוט ז"ל, שהלך לעולמו לפני כמה שנים לאחר המחלה הנוראה ל"ע, ר' קלמן בהיותו חולה דאג ושאל את הרבי, "מי ידאג לילדיי שנותרו בבית. מי יחתן אותם?". הרבי השיב לו והבטיח כי הוא ידאג ליתומים ואף ילווה אותם לכל השמחות.

גם בהיותו נאנק מייסורים לאחר הניתוח, הרבי לא שכח את ההבטחה לר' קלמן והגיע תשוש וחלש לארץ בכדי להשתתף בחתונת היתומה.

ישנם עוד סיפורים אינספור הוא מספר על טלפונים שקיבלו מלמדים לילדים יתומים בחסידות מהרבי, שהתקשר להתעניין בשלומם, כיצד הם לומדים ומתעלים. זאת לצד, הבאת מתנות מחו"ל כמנהגם של הורים. בכל נסיעה של הרבי לחו"ל, הוא משגר את אחד ממשמשיו לחנות צעצועים בכדי שיקנה כמה צעצועים. וכשהרבי מגיע ארצה הוא נפגש עם הילדים היתומים ומעניק להם אותם במתנה. דבר שגורם להם כמובן לשמחה רבה.

לסיום הוא אומר שוב כי אנחנו לא מתביישים בשיטה כמו שסאטמר לא מתביישים כך גם אנחנו הרבי במוצאי שבת האחרון המשיך באותו קו תקיף, וגם אמר כי כל האסונות שקרו בחסידות, הם בגלל אי ציות וערעור על דרכו הקדושה. הרבי סיפר כי בערב שבת קיבל טלפון מאחד החסידים בלונדון שגילו אצלו את המחלה הנוראה ה"י ואנחנו מקווים כי בעזרת ה' כולם יבריאו.











חסידות ויזניץ שוואנצונעס באטשים שיטה הקדושה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד