י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מנכ"ל אל על: "נוסע שיסרב לשבת ליד נוסע אחר, יורד מהטיסה"

האם החלטה תביא לחרם חרדי על החברה? בעקבות המקרה בחמישי, בו התעכבה טיסה במשך שעה ורבע, בגלל חרדים שסירבו לשבת על יד נשים, ואיום מצד חברה טכנולוגית, מנכ"ל החברה מחדד נהלים; מי שיסרב לשבת ליד נוסע אחר, יורד מהטיסה

אילוסטרציה. צילום: פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: פלאש 90 צילום: Nicky Kelvin/Flash90



ברק עילם מנכ"ל חברת "נייס", אחת מחברות התוכנה והמיחשוב מהחשובות בעולם, הצליח בפוסט שנכתב בשפה האנגלית להלחיץ את חברת 'אל על' ולסחוט ממנה תגובה חריגה שתשים אותה בעימות מול החרדים.

בפוסט שפרסם מנכ"ל 'נייס' הוא הצהיר כי "אנו בחברת נייס לא ננהל עסקים עם חברות שמפלות על רקע גזע מין ודת, נייס לא תטוס עם חברת 'אל על', כל עוד הנהלים והפעולות המפלות נגד נשים לא ישונו".

אמש (שני) פורסמה בתוכנית "הצינור" ב'ערוץ עשר', תגובתו של מנכ"ל 'אל על', גונן אוסישקין, בה נאמר, "הידיעה שפירסם מנכ"ל נייס נעשתה ללא בדיקת העובדות בצורה חפוזה וכך הבהרתי לו בשיחתי עימו. אנשי 'אל על' שטיפלו באירוע עשו זאת ברגישות הראויה. כל מי שטס בחברה הלאומית מרגיש את הערכים עליהם בנינו את החברה: חברה שיוויונית ללא הבדל דת, גזע או מין. למען הסר ספק הוריתי היום על חידוד הנהלים בנושא ולהבא נוסע שייסרב לשבת ליד נוסע אחר, יורד באופן מיידי מהטיסה".







כזכור, כפי שפורסם שלשום (ראשון) בין הייתר ב'בחדרי חרדים', פוסט שפרסם נוסע שטס בטיסת 'אל על' 002 מנמל התעופה קנדי בניו יורק, לתל אביב, ביום חמישי האחרון, הביא גולשים ברשת להסית נגד החרדים.

הנוסע בשם חן רותם, כתב בחשבון הפייסבוק שלו את הפוסט הבא: "טיסה 002 של אל על מקנדי לבן גוריון. שעת המראה מתוכננת: שש בערב. כולם עולים, מתיישבים במקומותיהם. מחכים. מתחיל בלגן. ארבעה חרדים שעלו לטיסה מסרבים לשבת ליד נשים. (אחד מהם, אדוק וסגפן במיוחד, עלה למטוס כשעיניו עצומות בחוזקה, מובל ביד על ידי חברו - ונשאר כך לכל אורך הטיסה) הצוות מנסה לפתור את העניין. זה לא הולך. הדיילות מפנות מקום לגברים הסמכותיים שעל הסיפון".

בסוף, אחרי דקות ארוכות של משא ומתן, הצוות נכנע. ואז מתחיל תהליך דיפלומטי וממושך של הזזת נוסעות ממקומן, כדי לפנות שורת כסאות לארבעת החרדים".

"שורה תחתונה: בזמן שבמטוס אל-על עסקו בענייני תיאולוגיה מעשית ובסוגיות של אמונה אישית מול זכויות הפרט וסדר אזרחי, 12 מטוסים של חברות אחרות עקפו את התור של טיסה 002. הטיסה לישראל המריאה בשעה ורבע איחור". כתב רותם.

לסיום הוא כתב: "שאלה אחת לאנשים הטובים ב-אל על. האם יש מדיניות רשמית כלשהי בעניינים שכאלה? ואם כן, מהי? והאם כל נוסע יכול לדרוש - ולקבל - הזזת נוסעים אחרים ממקומום לטובת רווחתו האישית ועל פי אמונתו הפרטית? או האם זו פריבילגיה ששמורה רק לפלח אחד של נוסעים. לתשובתכם אודה. בברכת הכי בבית בעולם ושאבעס שולם".

הפוסט עורר שיח עז ברשתות החברתיות, כשהגולשים מסיתים נגד החברה החרדית כולה, הסתה וקללות שאינם ראויים להתפרסם באתר 'בחדרי חרדים'.

מחברת 'אל על' נמסר בתגובה לכותב הפוסט: "חן שלום, אנו מתנצלים אם נגרמה אי-נוחות כזו או אחרת. כל אפליה של נוסעים אסורה בהחלט. דיילי אל על עושים ככל יכולתם למען מתן שירות למגוון רחב של נוסעים ובקשות שונות ומגוונות, ומנסים לסייע ככל שביכולתם, כל זאת על מנת להמריא בזמן ולהביא את הנוסעים ליעדם לפי לוח הזמנים".

כעת כאמור, מנכ"ל החברה מפרסם כי חידד את הנהלים וכי נוסע שלא יסכים לשבת על יד אישה, יורד מהטיסה.

האם צפוי לנו חרם מצד החרדים בעקבות ההחלטה, מה שבוודאי יגרום להפסד גדול לחברה, שכן החרדים ברובם נוסעים עם אל על בשל הכשרות המהודרת של הארוחות המוגשות במהלך הטיסה.

מנכ״ל תנועת 'ישראל חופשית' אורי קידר הגיב להחלטתה של חברת 'נייס' להחרים את 'אל על': ״אל על תצטרך להחליט אם היא רוצה להמשיך להיות החברה של הישראלים, או חברה המזיזה נשים ממקומותיהן בגלל דעות שאסור לתת להן לגיטימציה במרחב הציבורי".

מה דעתכם בעניין? הגיבו!
אל על חרדים עיכוב בטיסה הדרת נשים טיסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד