י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

האפיפיור ביקש מהחרדי שיתפלל להצלחתו

הרב ד"ר פישל שלאכען, פילוסוף חרדי מוכר בארגנטינה, נפגש אתמול עם האפיפיור בוותיקן, וזה ביקש ממנו שיתפלל לשלומו ולהצלחתו בקהילתו מביעים סיפוק: "ר' פישל, מביא כבוד גדול, לקהילה היהודית"

האפיפיור ביקש מהחרדי שיתפלל להצלחתו



הפילוסוף החרדי הרב ד"ר פישל שלאכען מארגנטינה, התקבל אתמול (שני), לשיחה אישית עם האפיפיור פרנציסקוס במדינת הותיקן שברומא, במסגרת הכינוס השנתי של חברי האקדמיה האפיפיורית למען החיים בוותיקן.

בשיחתו ביקש האפיפיור פרנציסקוס משלאכען, שיתפלל לשלומו והצלחתו, והביע את הוקרתו הרבה לרב על השתתפותו בכנס חברי האקדמיה האפיפיורית למען החיים בוותיקן. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

בדבריו הביע האפיפיור את החשיבות הרבה לכך שכל הדתות והתרבויות יפעלו יחדיו למען קדושת החיים, ושמירת היקום.

"עלינו להתגבר ולפעול יחדיו" אמר האפיפיור, "בכדי לשנות את תרבות הזלזול בחיי האדם, בכל שלבי החיים, מחיי העוברים עד הזקנה". בסיום שיחתו האישית ביקש האפיפיור למסור דרך הרב ד"ר שלאכען, את דרישת שלומו לקהילה היהודית בארגנטינה.

הנהלת הוותיקן יצאה מגדרה, לקבל את הרב ד"ר שלאכען מארגנטינה, יחד עם פרופ' הרב אברהם שטיינברג מישראל, ע"פ גדרי ההלכה.

הרבנים שלאכען ושטיינברג, הם הרבנים הראשונים שהתקבלו לפני שנה לחברים מן המניין באקדמיה האפיפיורית למען החיים שבוותיקן, בה חברים 45 מומחים אקדמיים לביו אתיקה מרחבי העולם.

הרב ד"ר שלאכען, מוסמך לרבנות, ודוקטור לפילוסופיה, פרסם למעלה מ-100 עבודות מחקר מדעיות באתיקה, ביו אתיקה, פוליטיקה, חינוך, איכות הסביבה ועוד, ומשמש כפרופסור וחוקר מדעי בפילוסופיה יהודית יישומית באוניברסיטאות נודעות בבואנוס איירס. בשנים האחרונות אף קיבל שלאכען פרסים בינלאומיים על מאמריו ומחקריו.

כמו כן, משמש הרב ד"ר פישל שלאכען כיועץ לסנאטורים וחברי קונגרס בארגנטינה, וכמנכ"ל מחלקת התרבות בארגון הקהילה היהודית בארגנטינה AMIA.

שלאכען התפרסם בארגנטינה, בזכות ספריו מאמריו ונאומיו הרבים נגד חוק ההפלות, הנידון בימים אלו בקונגרס הארגנטינאי.

גורם בקהילה היהודית בארגנטינה מציין בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי "ר' פישל, מביא כבוד גדול, לקהילה היהודית בארגנטינה ובאמריקה הלטינית כולה, במאמריו המביעים את השקפת היהדות על נושאים אקטואליים ביבשת דרום אמריקה. בפגישתו עם האפיפיור פרנצסיקוס".

אותו גורם, מציין עוד כי ד"ר שלאכען בתרומתו לקהילה היהודית בארגנטינה, הוא מוסיף למרקם החיים העדין של הקהילה היהודית בין המקומיים במדינת ארגנטינה, בה רוב התושבים הם קתוליים.

הרב שלאכען בכנס. (באדיבות המצלם)

















האפיפיור הוותיקן הרב פישל שלאכען פילוסוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד