י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

טרור העפיפונים בירידה? 15 שריפות בדרום

טרור העפיפונים ממשיך להכות בעוטף עזה, כאשר רק היום פרצו באזור כחמש עשרה שריפות שונות שגרמו נזק רב לשטחים חקלאיים, בעוד הצבא מגיב בתקיפות אוויריות ברצועה. ילדי בית ספר באשקלון ביצעו מפגן של שיגור בלונים לשמים, כ"מחווה של בחירה בחיים לצד השני"

צילום: ביטחון אשכול
צילום: ביטחון אשכול





טרור העפיפונים, או כפי שהוא מכונה על ידי צה"ל - "טרור האש" - אמנם נחלש, אך גם היום פרצו כ-15 שריפות במרחב עוטף עזה, כתוצאה מטרור זה, הממשיך לכלות דונמים של קרקעות חקלאיות.

במהלך היום הוצתו מספר מוקדי שריפות במרחב המועצה אשכול כתוצאה מעפיפונים ובלוני תבערה. בשטחי המועצה האזורית שער הנגב פרצו שני מוקדי שריפות, אחת ביער שמחוני והשנייה בשטחי נחל עוז. בשתיהן הושגה שליטה מלאה.

צילום: ביטחון אשכול

במהלך היום, כלי טיס של צה"ל ביצעו שתי תקיפות, הראשונה בסמוך לשעה 15:20 לעבר כלי רכב ששימש חוליית משגרי בלוני תבערה וכן עמדת תצפית ממנה שוגרו הבלונים. מאוחר יותר בסמוך לשעה 20:00 צה"ל תקף שוב כלי רכב ששימש חוליית משגרי בלוני תבערה.

כוחות הביטחון פרוסים ברחבי המועצות במספר מוקדים, מבצעים תצפיות וערוכים בתגבור כוחות כדי להגיע במהירות למוקדים ולמנוע התפשטות של שריפות. בזכות עירנות של תושבים ועבודת הרבשצים, זוהו במהלך היום מספר בלונים חשודים עוד באוויר. הבלונים נוטרלו על ידי אנשי הבטחון ולא גרמו לנזק.





צילום: ביטחון אשכול

בבית הספר 'בית יחזקאל' באשקלון התקיים הבוקר אירוע תמיכה בילדי ותושבי עוטף עזה, והוקרת תודה והערכה ללוחמי האש של תחנת הכיבוי באשקלון המתגברים כל העת את כל אזור העוטף בכיבוי השריפות לילות כימים בעקבות טרור העפיפונים והבלונים.

התלמידים מאשקלון פנו גם לחבריהם, התלמידים בעוטף, ושלחו להם מסרים של חיזוק, הזדהות ותמיכה. ולסיום, התקיים מפגן מרהיב של הפרחת מאות בלונים צבעוניים לשמיים במטרה להעביר מסר של בחירה בחיים לצד השני.

טרור העפיפונים טרור האש עוטף עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד