י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מיסעב איים על החרדי מבני ברק: "יש פה עוד 20 מהחמולה, אין לך לאן לברוח"

בכתב אישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד ארבעה בני אדם, נטען כי הטילו אימה על קבלן חרדי מבני ברק, כשבאחד המקרים מגיע אליו ערבי שהתיימר לייצג ארגון פשע וטען: "יש פה עוד 20 איש מחמולת קראג'ה, אין לך לאן לברוח - מיליון שקל עד הערב או שאני שורף את המקום"

צילום אילוסטרציה: הדס פרוש, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: הדס פרוש, פלאש 90 צילום: הדס פרוש, פלאש 90





כחודש לאחר שנעצרו, הוגש כתב אישום נגד ארבעה שהטילו אימה על קבלן תושב בני ברק.

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש אתמול כתב אישום נגד מיסעאב תושב ג'לג'וליה, יצחק מפתח תקווה ודניאל ולירז תושבי רמת ישי. על פי כתב האישום, בשנת 2017 העביר יצחק תושב פתח תקווה כספים לקבלן תושב בני ברק, אותם השקיע בעבודות הבנייה. הרווחים מהבניה, התחלקו שווה בשווה בין הקבלן לתושב פתח תקווה - הכל על פי ההסכם.

בשלהי 2017 נקלע הקבלן להפסדים כספיים בעסקי הבנייה שלו, כך שהפסיד בין היתר גם כספים אותם קיבל מהמשקיע. על רקע זה דרש יצחק לקבל את כספו, אך הקבלן לא שילם. באותם חודשים, כך על פי כתב האישום, איים יצחק על הקבלן שיפגע בו באם לא ישיב לו את כספו.

על מנת להפחיד את הקבלן מבני ברק, פנה אליו מיסעאב מג'לג'וליה וטען כי הוא מקורב לבני משפחת קראג'ה, היא ארגון פשיעה ערבי-ישראלי, ודרש שישלם את החוב. באותה התקופה נפגש הקבלן עם מיסעאב בכפר קאסם, שם אמר לו "עדיף לסגור את זה יפה, לפני שאנחנו נפעל. תבדוק בכל מקום מי זה משפחת קראג'ה".

לאחר שנערכה פגישה אצל שריף קראג'ה, המשיך מיסעאב לאיים על הקבלן ואמר לו "חבל יש לך משפחה, אל תפגע בהם" - ובעקבות כך הקבלן העביר תשלום של 50 אלף ש"ח במזומן. מאז, הקבלן ניתן את הקשר עם מיסעאב, ובעקבות כך זה הגיע לביתו בבני ברק ואיים עליו.

בהמשך הגיע מיסעאב לחברת כוח אדם בפתח תקווה שהקבלן שותף בו, ואמר למנכ"ל החברה: "מהיום אני בעל הבית שלך. תעביר לו שאם שאם הוא לא מעביר מיליון שקל עד היום בערב, אני שורף פה את המקום, תתקשר אליו עכשיו, אני לא זז מפה".

בכדי להעצים את האיום, אמר מיסעאב למנכ"ל החברה: "יש פה עוד 20 איש מחמולת קראג'ה, אין לך לאן לברוח". לפני שעזב את המקום חזר שובה ואמר: "מיליון שקל עד הערב או שאני שורף את המקום".

בחודש סיוון פנה מיסעאב לדניאל מרמת ישי, ששוחרר חודש קודם ממעצר ועדיין היה במעצר בית, כדי שיזרוק רימון רסס לעבר הבית של הקבלן בבני ברק. בת זוגו של דניאל הכינה לבקשתו מסכה, דבק ניילון שחור להסתרת מספר האופנוע וגם סכין. בשעות הערב, על פי ההנחיות של מיסעאב, הסיעה את דניאל לת"א, משם אסף את אופנוע TMAX, ששוחרר במאי על ידי המשטרה.



דניאל נסע לביתו של הקבלן בבני ברק, ולאחר שזיהה את הבית הוא השליך רימון רסס שהתפוצץ וגרם לנזק לדלת הברזל בכניסה ולמרפסת הבית. בנוסף, נגרם נזק של 11,500 ש"ח לרכבו של אחד השכנים.

בנוסף, הואשמו דניאל ובת זוגו לירז במספר אישומים של סחר בקוקאין, ניסיון לסחר בסם מסוכן, החזקת סם לצכירה עצמית והפרת הוראה חוקית. עם הגשת כתב האישום, הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרם עד תום ההליכים.
קרית הרצוג סחיטה באיומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד