י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מדוע חשוב לתכנן היטב לפני שמתחילים לפתח אפליקציה?

אפליקציות • התוכנות הקטנות האלה המאפשרות לנו לעשות כמעט הכול: לבדוק את זמני האוטובוס, למצוא את הטיסות הזולות ביותר, לשלוח הודעה מהירה לחבר ואפילו למצוא את המתכון המושלם לעוגה שאנו אופים לקראת יום ההולדת

מדוע חשוב לתכנן היטב לפני שמתחילים לפתח אפליקציה?



לאור הביקוש הגבוה לאפליקציות, אנשים רבים החלו להתעניין בתחום.. עם זאת, גם אם יש לכם רעיון מרהיב שאיש לא חשב עליו מקודם, חשוב לתכנן מראש.

סוף מעשה במחשבה תחילה
כשמדובר בפיתוח אפליקציה, תכנון נכון יכול להיות קריטי, וזאת מכמה סיבות:
אתם צריכים לפרט את הרעיון שלכם – כאשר אתם מדברים עם המפתחים שיסייעו לכם בתכנון האפליקציה, אתם צריכים לפשט ולפרט עבורם את הרעיון לאפליקציה החדשה.

עליכם לענות על שאלות כמו – מהי המטרה שלכם? כיצד אתם מתכוונים להשיג אותה? זכרו כי המפתחים אינם אוהבים "דיבורים באוויר", כך שאם אין לכם רעיון מגובש, כדאי להתחיל ולעבוד עליו לפני הפגישה.

הכירו את המתחרים שלכם – שאלה נוספת שאתם צריכים לענות עליה היא "מיהם המתחרים שלכם?". אם יש לכם רעיון מקורי לאפליקציה, אין זה אומר שאחרים לא חשבו עליו. בדקו את נתח השוק ובחנו כיצד יכולה האפליקציה שלכם לבלוט בשטח.

מיהו קהל היעד שלכם – המשתמשים לא יטרחו להוריד את האפליקציה שלכם אם היא לא תהיה רלוונטית עבורם. מסיבה זו, חשוב לדעת לאיזה קהל יעד אתם פונים.

קהל היעד יכוון אתכם לקראת פיתוח פרמטרים כמו עיצוב ממשק משתמש, שפת האפליקציה ועוד.
אמצעי השיווק – באילו אמצעים דיגיטליים אתם מתכוונים להשתמש כדי להודיע על בואה של האפליקציה שלכם: אתר אינטרנט, סרטון תדמית, באנר?

כפי שבוודאי הבנתם, זה לא בושה להגיד שפיתוח תוכנה בבסיסו הוא תהליך מורכב ולכן דורש אנשי מקצוע המתמחים וחיים את התחום באופן יומיומי. אחת החברות המובילות בתחום זה היא חברת dogma. בקרו באתר שלהם כאן: http://www.dogma.co.il.


לאתר תקלות בעת הפיתוח
אחד השלבים הקריטיים עבור כל אפליקציה הוא ביצוע בדיקות מקיפות בעת התכנות. לא ניתן לשחרר את האפליקציה לשוק העבודה ללא בדיקה מקיפה.

כך שברגע שהמתכנת מסיים את השלב הראשון בפיתוח, עליו ועל הצוות שלו לבדוק את האפליקציה לעומק ולוודא שהיא מסוגלת להתמודד עם כל פקודה. בדיקה מקיפה ומדוקדקת תשפר את חוויית המשתמש ותעודד את המשתמשים להוריד את האפליקציה.

כמו כן, לפני שאתם משחררים אותה סופית, נסו אותה בעצמכם וערבו גם בני משפחה וחברים שישמחו לחוות דעה.
אפליקציה טכנולוגי הייטק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד