י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

סקר "הדרכת כלות" הגדול: התוצאה מוחלטת

בעקבות הדיון בוועדת הפנים, בחן סקר 'לובי נשי' את השאלה כמה נשים חרדיות אכן עברו הדרכת כלות ומה היה טיב ההדרכה. התוצאות החד משמעיות מדברות בעד עצמן

סקר "הדרכת כלות" הגדול: התוצאה מוחלטת



התוצאות מדברות בעד עצמן. מסקר שנערך בין כלל הגולשות ב'לובי נשי' ב'בחדרי חרדים' עולה כי 100 אחוזים מהנשים החרדיות עברו הדרכת כלות. 3 אחוזים מהנשים סיפרו כי הן למדו בהדרכה רק על הפן הזוגי של החיים כזוג, 16 אחוזים סיפרו כי למדו רק את ההלכות הקשורות לבית היהודי ואילו 81 האחוזים הנותרים סיפרו כי הן עברו הדרכה גם בנושא ההלכתי וגם בנושא הזוגי.

כזכור, ביום שני האחרון עלתה בוועדת הפנים של הכנסת הצעה לדיון בכל נושא הדרכת הכלות. כל אישה שרוצה להתחתן במדינת ישראל חייבת לעבור הדרכה על ידי מדריכה מוסמכת שמלמדת אותה על ההלכה הנוגעת לחיי הבית היהודי.

כיום ההדרכה לא מוסדרת, לא מאורגנת וחומר הלימודים לא מאורגן בצורה בה רשמית, כך שאצל המודרכות נוצר לא פעם תסכול ובלגן. בישיבת הוועדה ביום שני האחרון עלתה הצעה לארגן בצורת סילבוס את כל החומר שעל כלה לדעת וכך תוכלנה כל הכלות ללמוד את אותו החומר במהירות וביעילות.

חשיבותה של ההדרכה היא גדולה בכל הקשור לבניית הבית היהודי ותעדנה על כך 100 אחוזים מהנשים החרדיות שעברו את ההדרכה. נראה כי כמעט כולן עברו הדרכה הלכתית, שכן ההדרכה ההלכתית, בניגוד ללימוד הלכות אחרות, לא נלמדת בבית הספר ולא מוכרת לבנות מבית ההורים.

מלבד ההדרכה ההלכתית הנדרשת, עברו רוב הבנות גם הדרכה זוגית. הבחורה החרדית הממוצעת גדלה כל חייה בסביבה נפרדת ולא תמיד יודעת איך לבנות זוגיות עם גבר. מדריכות כלות רבות בוחרות להעביר בהדרכה גם חלק של למידה הקשור לבניית תקשורת זוגית נכונה ולהבנה של העולם הגברי ודרך החשיבה הגברית על מנת למנוע חוסר הבנה שעלול להוביל למריבה.
לובי נשי סקר הדרכת כלות תוצאות ועדת הפנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד