י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מתחם התחנה מגיע לביהמ"ש: חבר המועצה הגוראי עתר נגד ברקת

סאגת מתחם המחלל שבת לא יורדת מסדר היום של חברי מועצת העיר ירושלים. חבר המועצה יוחנן וימן עתר לבית המשפט נגד ראש העיר: "ברקת מזלזל בהחלטות המועצה תוך הצהרה ברורה לפרוטוקול כי הוא איננו מתכוון לקיים את החלטת המועצה"

מתחם התחנה מגיע לביהמ"ש: חבר המועצה הגוראי עתר נגד ברקת



סאגת מתחם המחלל שבת לא יורדת מסדר היום של חברי מועצת העיר ירושלים. לאחר שקיימו השבוע (ראשון), ישיבה שלא מן המניין בה העלו הצעה לסדר לפיה עיריית ירושלים תממן יועץ משפטי ותעתור לוועדה הארצית לתכנון ובניה בדרישה לבטל את התב"ע של מתחם התחנה, ולאחר שברקת הודיע כי בהתאם לחוות דעת משפטית שקיבל, הוא לא יכבד את ההצבעה - הנושא מגיע לפתחו של בית המשפט.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי חבר מועצת העיר יוחנן ויצמן עתר לבית המשפט כנגד ראש העיר שהודיע כי לא יקיים את החלטת המועצה בהתאם לחוות דעת משפטית שקיבל מהיועמ"ש של העירייה אלי מלכא.

בעתירה שהגיש ויצמן לבית הנשפט באמצעות עו"ד מרינה צייגר, מבקש חבר המועצה הגוראי מראש העיר לקיים את החלטת מועצת העיר, בנוסף מבקש ויצמן מבית המשפט להגיש את העתירה לועדה הארצית במועד וברק זמן הקבוע בחוק בו ניתן להגיש ערר על הועדה המחוזית (30 יום)

וכן, סעד זמני על הועדה המחוזית לעכב את התוקף של התוכנית של אישור התבע למתחם התחנה, בנוסף מבקש ויצמן שהועדה הארצית לתכנון ובניה תאריך את הזמן בו ניתן לערר על החלטות הוועדה המחוזית מאחר שרק ראש העיר יכול לחתום על עירור וכעת הדבר החל בהליך משפטי.

בין הנימוקים אותם מפרטת עורכת הדין של ויצמן נכתב כי ברקת "מזלזל בהחלטות המועצה תוך הצהרה ברורה לפרוטוקול כי הוא איננו מתכוון לקיים את החלטת המועצה".

כזכור, מאבק החרדים במתחם התחנה מצוי לאחרונה בעיצומה של דרמה פוליטית של ממש במועצת העיר ירושלים, לאחר שהנציגים החרדים העלו את הנושא לדיון מחדש, שנתיים וחצי לאחר שאושר ע"י אחד מנציגי החרדים שיצא מההצבעה.

בשבועות האחרונים העלו שוב את הנושא, לאחר שהוועדה המחוזית אישרה את התוכנית, אך חברי המועצה ביקשו לקיים ישיבה שלא מן המניין כדי לדרוש מעיריית ירושלים לערר לועדת הארצית.

ברקת סירב לקיים את הדיון ובאופן תקדימי בעקבות דרישת החרדים כפה הממונה על המחוז מטעם משרד הפנים על ברקת לכנס ישיבה שלא מן המניין.

בנוסף, 'בחדרי חרדים' חשף, כי במהלך ישיבות עם ברקת הציע ברקת לפטר את סגנו החרדי יצחק פינדרוס שיזם את הדיונים הללו, אך ברגע האחרון הצליח חברו לסיעה אליעזר ראוכברגר למנוע את המהלך.
מתחם התחנה יוחנן ויצמן שבת עיריית ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד